اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دستگیری بانکدار و میلیاردر اسپانیایی برای قاچاقِ اثری از پیکاسو

کشف قاچاق سر زنی جوان اثر پیکاسو

جیمی بوتین بانکدار و میلیاردر اسپانیایی به جرم قاچاق یکی از تابلوهای نقاشی پابلو پیکاسو به ۱۸ ماه حبس و پرداخت ۵۸ میلیون دلار غرامت محکوم شده است.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت‌نت نیوز، بوتین برای قاچاق آثار فرهنگی مهم متهم شناخته شد. این میلیاردر اسپانیایی همچنین مجبور شد شخصا تابلو نقاشی «سر زنی جوان» اثر پابلو ‌پیکاسو را به پلیس تحویل دهد.



کارشناسان ارزش این تابلو نقاشی را حدود ۲۹ میلیون دلار تخمین‌ زده‌اند. پلیس این تابلو نقاشی را در قایق تفریحی بوتین واقع در جزیره «کرس» کشف کرد؛ این در حالی است که دادگاه پیشتر خروج این اثر هنری از اسپانیا را ممنوع اعلام کرده بود. حالا قرار است این اثر هنری تا اطلاع ثانوی در موزه «رینا سوفیا» واقع در مادرید نگهداری شود.



قوانین اسپانیا برای محافظت از میراث فرهنگی کشور به عنوان یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین این حوزه در سطح اروپا شناخته می‌شوند. طبق قوانین اسپانیا هر اثر هنری که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشته باشد به عنوان یکی از گنجینه‌های ملی محسوب می‌شود و برای خارج شدن از کشور باید مجوز صادر شود.



بوتین ‌نیز برای دریافت مجوز خارج کردن این تابلو نقاشی اقدام کرده بود، اما با درخواست او مخالفت شد. گفته می‌شود مقامات اسپانیا از مدت‌ها پیش بوتین را برای فروختن این آثار تحت نظر داشته‌اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما