نیما دهقان با نمایشنامه‎ای از رضا گوران در رپرتوآر تئاتر مقاومت حضور می‎یابد


نيما دهقان با نمایش " خاموشی دریا" نوشته رضا گوران در رپرتوآر تئاتر مقاومت که از سوی ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده حضور دارد. دراين نمايش شهرام حقيقت دوست،‌ فرزين صابوني و الهام كردا بازي مي‌كنند.

به گزارش آکادمی هنر، این نمایش ازروز  31 شهريور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می آید. متن اين نمايش را رضا گوران از رماني به همين نام اقتباس شده است.داستان نمایش " خاموشی دریا" به زمان جنگ دوم جهاني بر مي‌گردد‌، بعد از فتح فرانسه توسط آلمان‌ها‌، شاهد حضور يك افسر آلماني در يك خانه فرانسوي هستيم كه به دنبال آن اتفاقاتي رخ مي‌دهد.

 

 

دراین خبر سایر مشخصات نمایش به این ترتیب آمده است: طراحي صحنه را منوچهر شجاع انجام مي‌دهد و طراحي لباس برعهده گلناز گلشن است.  نورالدين حيدري ماهر هم به عنوان دستيار كارگردان برنامه ريز و مدير توليد با اجراي اين اثر نمايشي همكاري مي‌كند. 

گفتنی است رپرتوآر تئاتر مقاومت برنامه ای است که ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در راستای تجلیل و گرامیداشت خاطرات هشت سال دفاع مقدس و به منظور اهتمام به فرهنگ مقاومت و پایداری در جهان بویژه، جهان اسلام برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده است. در این بخش علاوه بر نیما دهقان چند تن از هنرمندان و کارگردان صاحب نام حوزه تئاتر دفاع مقدس نیز، حضور دارند و چندین استان به صورت همزمان میزبانی این برنامه را بر عهده دارند. 

شایان ذکر است سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در قالب بخشهاي مسابقه صحنه اي، بين الملل، مسابقه آثار عروسكي و كودك و نوجوان، ويژه، خياباني، تلويزيوني و توليد نمايشنامه و نمايشنامه خواني به همت بنیاد فرهنگی روایت و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 28 آبان تا 3 آذر همزمان با هفته بسیج برگزار می شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر