یکی از هنرمندان سرشناس حوزه‌ی تجسمی به «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» اضافه شد

 

نیکو ترخانی هنرمند شناخته شده‌ی حوزه‌ی هنرهای دیداری که سابقه ایفای نقش در فیلم، ویدیو و اجراهای مختلفی را دارد به جمع وحید رهبانی، هانیه توسلی و مهدی احمدی در مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها به اجرای علی اتحاد پیوست.

به گزارش روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر، نیکو ترخانی هنرمند هنرهای دیداری و اجرایی است که در حیطه‌ی پرفورمنس آرت، نقاشی، چیدمان و ویدیو آرت فعالیت می‌کند. از فعالیت‌های اجرایی او می‌توان به اجرای «کتاب‌خانه‌ی بابل» در باغ‌-موزه‌ی قصر، «مرا … می خوانند» در گالری ایست و ویدیو پرفورمنس‌های «داغ ننگ»، «نوزایی» و «چکامه‌های خون» اشاره کرد که در بسیاری فستیوال‌های جهانی به نمایش در آمده‌اند.

 

ترخانی که با نام (نیکو) شناخته می‌شود، هم‌چنین یکی از اجراگران «این وضعیت» اثر تینو سگال، هنرمند شهیر آلمانی بود. از آثار او می‌توان به اثری که در مجموعه‌ی دایمی نیوهال-کمبریج (مهم‌ترین مجموعه هنر زنان اروپا)  جای گرفته و آبی چیدمان تعاملی او در باغ-موزه‌ی قصر، در سلولی که محمود دولت آبادی پیش از انقلاب در آن زندانی بود در معرض نمایش دایمی قرار دارد، اشاره کرد.

 

وی همچنین در فیلم بلند «این فیلم نباید دیده بشه» به کارگردانی علی کلانتری که در جشنواره‌ی هیوستون موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم شد در نقش اصلی ایفای نقش کرده است.

 

مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها تازه‌ترین محصول گروه نمایش آکادمی هنر از 20 دی تا 10 بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال، بلیت را با تخفیف خریداری کنند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر