اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«چهار صندوق» بهرام بیضایی با بازی کودکان کار به روی صحنه رفت

 

 

اجرای عمومی نمایش «چهار صندوق» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی آناهیتا زینی وند در سالن رکن الدین خسروی تماشاخانه «سه نقطه» آغاز شد.


به گزارش بخش نمایشی آکادمی هنر و به نقل از خبرگزاری مهر، اجرای عمومی نمایش «چهار صندوق» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی آناهیتا زینی‌وند از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه در سالن رکن الدین خسروی تماشاخانه «سه نقطه» آغاز شد. 
«چهار صندوق» نمایشنامه‌ای ۲ پرده‌ای از بهرام بیضایی است که سال ۱۳۴۶ نوشته شده و به چاپ رسیده است. در این نمایشنامه چهار شخصیت از چهار طبقه برای نجات خود از خطرهای احتمالی مترسکی می سازند. غافل از این که این مترسک مشکلات بعدی زیادی را برای ایشان به وجود می آورد.

 

آناهیتا زینی وند کارگردان این اثر که از سال ۸۴ در حوزه ساخت فیلم های مستند فعالیت  داشته و از سال ۸۹ نیز به صورت جدی و مستمر به امر آموزش تئاتر به کودکان کار و خیابان پرداخته، این اثر را با نقش آفرینی تعدادی از این جوانان هنرمند روی صحنه آورده است. بر همین اساس در اولین اجرای عمومی نمایش «چهار صندوق» تعدادی از پیشکسوتان، اساتید و مدیران بخش های غیر دولتی مرتبط با حوزه حمایت از کودکان مهمان این نمایش بوده و در شب های آتی نیز بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تعدادی از هنرمندان و دست اندرکاران حوزه سینما، موسیقی و تئاتر به تماشای این نمایش می نشینند.

 

عواملی که در اجرای نمایش «چهار صندوق» همکاری دارند عبارتند از کارگردان: آناهیتا زینی وند، بازیگران: امین غلامی، عارف غلامی، مسعود حیدری، نازیلا احمدی، فردین حبیبی، ساخت موسیقی و نوازنده عود: سامان ویژه، نوازنده تنبک و دف و دهل: مهریار قنبری و مزدا دامادی، طراح گریم: سمیه شبانی، اجرای گریم: فاطمه موسوی، طراح دکور و لباس: آناهیتا زینی وند، طراح پوستر و بروشور: سامان ویژه، عکاس: شهروز شریفی نسب، مشاور اطلاع رسانی و تبلیغات: مصطفی محمودی، امور ارتباطات رسانه ای: ندا الماسیان طهرانی، تبلیغات و اطلاع رسانی فضای مجازی: طراحانه هنر ایرانیان و زهرا نجفی.

 

نمایش «چهار صندوق» همه روزه از ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و بهای بلیت ۱۵ هزار تومان در سالن رکن الدین خسروی تماشاخانه «سه نقطه» به نشانی میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابا فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۲، طبقه اول به صحنه می رود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما