اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پردیس تئاتر تهران در آستانه دهه فجر با ۱۰ سالن افتتاح خواهد شد

پردیس تئاتر تهران

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، برنامه‌های دو ماه پایان سال و بخش اعظمی از برنامه بهار در پردیس تئاتر تهران مشخص شده و پس از افتتاح رسمی روزانه ۴ تا ۵ اثر در پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد.

 

سالن اصلی این مرکز با ظرفیت ۸۸۸ نفر، سالن سینما اجتماعات با ظرفیت۱۴۰ نفر، پنج سالن بلک‌باکس با ظرفیت هر کدام ۱۴۰ نفر، یک سالن روباز با ظرفیت هزار نفر و دو پلاتو تمرین که با ظرفیت کمتر که امکان اجرا دارند در این مرکز در نظر گرفته شده‌اند.

 

طبق گفته‌های شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، هدف این پردیس تئاتر تهران علاوه بر تولید و اجرا، برگزاری سمینارهای تخصصی آموزشی، مدرسه تئاتر، اجرای رپرتوآرها و اجراهای دوره‌ای به صورت فصلی، برگزاری نمایشگا‌ه عکس از آثار تئاتری و ایجاد و افتتاح کتابخانه تخصصی تئاتر در سال آینده، به مرور پردیس تئاتر تهران به مرکز جامع و پاتوق فرهنگی برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی تبدیل شود.

 

نمایش «من....» به نویسندگی و کارگردانی و طراحی فرهاد تجویدی اثر برگزیده «دومین جشنواره تئاتر شهر» و «سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» به‌عنوان نمایش افتتاحیه سالن اصلی این مرکز در ماه بهمن و اسفند روی صحنه خواهد بود.

 

این مجموعه در منطقه جنوب شرق تهران واقع در اتوبان امام علی جنوبی، خروجی شهید محلاتی (به سمت شرق) خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، جنب فرهنگ‌سرای خاوران واقع شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما