فروش بد تئاتر در آغاز 1396؛ ایرانشهر آمار خود را اعلام کرد.

 

احراهای تماشاخانه ایرانشهر

 

نمایش‌های به صحنه رفته در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۶ در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای عمومی خود پایان دادند.


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، با توجه به این‌که تماشاخانه ایرانشهر در چند سال اخیر نتوانسته بود نمایش‌های پرفروش را در خود جای دهد و وضعیت استقبال در آن بهتر از تماشاخانه‌های همسایه بود، اوضاع بد تئاتر در آغاز 1396 بر این تماشاخانه نیز تأثیرگذار بوده است. با پایان اجرای نمایش‌های «... وچند داستان دیگر»، «سونات پاییزی»، «ولپن» و«آوازهای سر شام» در سالن‌های سمندریان و ناظرزاده، تماشاخانه ایرانشهر فروش آن‌ها را اعلام کرد.


 

نمایش «... و چند داستان دیگر» به کارگردانی پیام لاریان در ۲۴ اجرای خود در سالن سمندریان با ظرفیت ۹۴ صندلی پذیرای ۱ هزار و ۸۳۴ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۱ هزار و ۱۸۹ مخاطب با بلیت‌های ۱۵، ۲۰ و ۲۵ هزارتومانی و ۳۳۹ مخاطب با بلیت‌های ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۰۶ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «... و چند داستان دیگر» طی ۲۴ اجرا، مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

 

نمایش «سونات پاییزی» به کارگردانی جلال تهرانی نیز در ۲۸ اجرای خود در سالن سمندریان پذیرای ۴ هزار و ۱۷۷مخاطب بود. از این تعداد ۱ هزار و ۳۰۰ مخاطب با بلیت‌های ۱۵ و ۲۰ هزار تومانی و ۲ هزار و ۵۴۵ مخاطب با بلیت ۳۰ هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۳۲ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «سونات پاییزی» طی ۲۸ اجرا مبلغ ۹۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بوده است.

 

نمایش «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی نیز در ۲۴ اجرای خود در سالن ناظرزاده کرمانی پذیرای ۴ هزار و ۹۰۵ مخاطب بود. از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۰ مخاطب با بلیت‌های ۱۵، ۲۰ و ۳۵ هزارتومانی و ۷۷۲ مخاطب با بلیت ۳۵ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۲۹۲مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «ولپن» طی ۲۴ اجرا مبلغ ۱۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده است.

 

نمایش «آوازهای سر شام» به کارگردانی کاوه مهدوی نیز در ۲۵ اجرای خود در سالن ناظرزاده کرمانی پذیرای ۲هزار و ۳۶۳ مخاطب بود. از این تعداد ۲ هزار و ۸۴ مخاطب با بلیت‌های ۲۰ و ۲۵هزارتومانی و ۲۴۲مخاطب با بلیت ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۱۵۳ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «آوازهای سر شام» طی ۲۵ اجرا مبلغ ۳۶ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان بوده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر