اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ایزابل هوپر جایگزین مریل استریپ ملکه اسکاتلند می‌شود

ایزابل هوپر

ایزابل هوپر بازیگر سرشناس سینمای فرانسه توسط رابرت ویلسون کارگردان بزرگ تئاتر انتخاب شده است.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از پلی بیل، رابرت ویلسون که قرار است این کار را از امروز در لیسبون اجرا کند ایزابل هوپر را برای نقش ملکه اسکاتلند برگزید. پیش از این مریل استریپ این نقش را از 22 می تا 6 جولای در پاریس ایفا کرده بود و گفته می‌شد گلن کلوز در اجراهای جدید جایگزین خواهد شد که ویلسون هوپر را انتخاب کرد.

 

هوپر در نمایش «مری آنچه گفته را گفته است» به کارگردانی کارگردان آوانگارد رابرت ویلسون از امروز روی صحنه می‌رود. این نمایش انتزاعی۸۰ دقیقه‌ای به شیوه تک‌گویی تنظیم شده و هوپر در آن در نقش مری ملکه اسکاتلند بازی کرده است. هوپر و ویلسون بیست و پنج سال پیش  نمایش تک‌گویی «اورلاندو» را به صحنه برده بودند.

 

مری محکوم به خیانت شده اما می‌داند بی‌گناه است و درباره روش‌هایی که ممکن است اعدامش کنند دچار توهم شده است. کلماتی که از زبان هوپر خارج می‌شوند متعلق به خود مری ملکه اسکاتلند هستند و از میان نامه‌های وی استخراج شده‌اند و تقریباً شبیه یک مانترا به نظر می‌رسند. وی در حالی که یک گروگان است، به خودش به عنوان یک قربانی نگاه می‌کند و تاکید دارد که نمی‌خواهد اسکاتلند فدای او شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما