اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هفت دلیل برای تجلیل از مقام مارسل دوشان

 

بخش تجسمی آکادمی هنر-آثار مارسل دوشان که عوام را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد با شیطنت های هوشمندانه چارچوب ها و محدودیت ها را می شکست. بیش از صد سال پس از اینکه او یک چرخ دوچرخه را روی یک چهارپایه سوار کرد، هنرمندان همچنان به زندگی و کار او ادای احترام می کنند.


اگرچه، در آن زمان تمامی مجموعه دارها از کارهای حاضر آماده او راضی نبودند. بنا به گفته tout-fait، ژورنال آنلاین مطالعات مارسل دوشان، دوروتی دریر به دوشان سفارش خلق «رز سالاوی چرا عطسه نمی کنی؟ » (۱۹۲۱) را به مبلغ ۳۰۰ دلار داد. وقتی دوشان کار را ارائه داد دریر آن را دوست نداشت و کار را به خواهر کوچکترش داد، وی نیز آن اثر را بدون سود به والتر آرنزبرگ فروخت.(این اثر هم اکنون در مجموعه دائمی موزه هنر فیلادلفیا نگهداری می شود.)

 

این هنرمند که در سال ۱۹۶۸ فوت کرد همیشه در کارهایش طنزی داشت و هیچکس نمی تواند بدون توجه به ترفندهای این هنرمند مسیر کاری وی را مطالعه کند. به عنوان مثال اثر چشمه(۱۹۶۴) وی که یک توالت دست سازاست ، اولین بار دوشان در سال ۱۹۱۷ به نمایش گذاشت.

 

۷ نکته از دوشان


۱.در باره هنر: من خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم می‌توانم طنز را وارد هنر کنم.


۲. درباره شخصیت دوم زنانه خود، رز سالاوی: من متوجه شدم که یک فرد تنها بودن با یک اسم مردانه برای من کفایت نمی کند، من می خواستم اسمم را عوض کنم تا تغییر کنم، تا یک شخصیت دیگری برای خود بسازم.


۳. درباره تاثیر پذیری: اولین چیزی که باید بدانید این است که، یک شخص نمی داند که تحت تاثیر است. او فکر می کند که رها است در حالیکه از رهایی خیلی دور است.


۴. درباره حاضر آماده های معکوس: این مانند استفاده از یک نقاشی رامبرانت به عنوان میز اتو است.


۵. کلوین تامکینز(منتقد هنری مجله نیویورکر) درباره دوشان می گوید: او می گوید به همه چیز شک دارد و در این شک راه هایی برای دستیابی به چیزهای جدید پیدا می کند.


۶. درباره دوره امپرسیونیستی دوشان: وقتی شما ۱۵ سال دارید و مانند امپرسیونیست ها نقاشی می کنید، شما روی خودتان آزمایش می کنید …. برای من ۱۰ سال طول کشید تا سبک خودم را عوض کنم و سعی کردم چیز دیگری پیدا کنم.


۷. درباره چرخ دوچرخه (۱۹۱۳) می گوید: من به اندازه ای از دیدن آن لذت می برم که از دیدن رقص شعله ها در شومینه لذت می برم.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما