اختصاصی

گفت و گو

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
روایت تاریخ از زبان موسیقی، به مناسبت هشتاد و چهارمین سالروز تولد فرهاد فخرالدینی
  فرهاد فخرالدینی، متولد ۱۳۱۶، آهنگساز، موسیقی‌دان و رهبر ارکستر است. او در خانواده‌ای ادیب و فرهنگی، در شهر کوچکی به نام «گَده‌بیگ» در آذربایجان شوروی به دنیا آمد. موسیقی را با نواختن ویلون در کودکی آغاز کرد و تحصیلاتش را در هنرستان عالی موسیقی ملی و مؤسسۀ موسیقی‌شناسی در دهۀ ۴۰ در تهران پشت سر گذاشت. او از سال ۱۳۴۷ با فیلم «شوهر آهو خانم» آهنگ‌سازی فیلم را آغاز کرد و تا به امروز برای فیلم‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (4 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گفت‌وگو با مرتضی فرشباف کارگردان فیلم تومان، بازنده‌هایی که با زخم خود زندگی می‌کنند
فیلم «تومان» تنها اثر معقول سینمایی در مقیاس داخلی با تمرکز به موضوع قمار و شرط‌بندی است. در ملاقات با نویسنده و کارگردان فیلم «تومان» سعی بر آن داشتم که از فرصت موجود راهی برای رسیدن به «ساحت گفت‌و‌گو» بیابم تا به جای سوالات کلیشه‌ای و پاسخ‌های از پیش مشخص، مسیری برای کشف معنا از طریق تحلیل توسط گفت‌و‌گوکننده و ایجاد انگیزه نزد گفت‌و‌گو‌شونده فراهم شود. فرآیندی که می‌تواند به چالش فکری مخاطب من
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
جریانی نو در گالری‌داری هنر اصفهان؛ گفت‌وگو با ژیلا منانی
  «ژیلا منانی متولد اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی از دانشگاه اصفهان است. وی به منظور ادامه تحصیل، اقامتی نه ساله در ایتالیا داشته که این اقامت منجر به علاقه‌مندی بیشتر او به هنرهای زیبا شده و نتیجه آن گذراندن دوره‌های آزاد در رشته نقاشی در شهر جِنوای ایتالیا بوده است. وی همچنین چند سال به عنوان دستیار مدیر یک گالری هنری در همان شهر مشغول به کار می‌شود. او پس از بازگشت به ایران، علاوه بر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.61 (14 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
گفت‌وگوی مفصل با بهمن فرمان آرا درباره سینمای متفاوت ایران در پیش از انقلاب، دنبال تسویه حساب با ابراهیم گلستان نبودم
برای بررسی تاریخ سینمای ایران و موج متفاوتی که در دهه 40 ایجاد کرد، باید به سراغ ریشه های شکل گیری این نوع تفکر رفت و سراغ سینماگران و مراکزی را جست که راهی متفاوت را در میان تولیدات نازل سینمای پیش از انقلاب برگزیدند. «بهمن فرمان آرا» به دلیل نقشی که در تولید آثار متفاوت سینمای ایران در زمان حضور در «شرکت گسترش صنایع سینمای ایران» ایفا کرد و به دلیل ارتباط نزدیکی که با کارگزاران سینمای متفاوت ا