اختصاصی

رامبد جوان: قرار نبود در «ورود آقایان ممنوع» گره‌ای را باز کنیم

به گزارش آکادمی هنر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع  با حضور رامبد جوان (کارگردان)، علی سرتیپی (تهیه کننده)، ویشکا آسایش (بازیگر)، بهاره رهنما (بازیگر)، پیمان قاسمخانی (نویسنده)، داود امیری (مدیر فیلمبرداری) و رضا عطاران (بازیگر) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست رامبد جوان با بیان این که پیمان قاسم‌خانی بهترین فیلمنامه‌نویس کمدی ایران است ،گفت: این فیلمنامه قرار بود به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منوچهر محمدی ساخته شود که هر دوی آنها از ساخت این فیلمنامه انصراف دادند و فیلمنامه دوباره به  قاسم‌خانی بازگشت. بعد از آن که خانم حکمت و آقای سرتیپی تصمیم به ساخت این فیلم گرفتند از میان قرعه نام من برای ساخت این فیلم بیرون آمد.

سرتیپی تهیه کننده این فیلم نیز با اشاره به این که با ساخت فیلم‌هایی مانند «نیش زنبور» و «پوپک و مش ماشا ا...» می‌خواستیم فیلم‌هایی در ژانر کمدی بسازیم که سطح فعلی کمدی را بالا ببریم، گفت: این فیلم به نسبت دو فیلم دیگر موفق‌تر بود که این مرهون فیلمنامه پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی رامبد جوان است. این فیلم در فضای آلوده فیلم‌های کمدی نمونه‌ای خوب است که می‌توان آن را مثال زد.

رضا عطاران نیز با بیان این که «ورود آقایان ممنوع» یکی از متن‌هایی است که در این چند ساله خواندم و بدون قید و شرط بازی درآن را قبول کردم، گفت: فیلمنامه قاسم‌خانی به قدری خوب بود که با هر تلاشی قادر به خراب کردن آن نبودیم و خوشحالم در این پروژه حضور داشتم.

پیمان قاسم‌خانی نیز در ادامه با اشاره به این که نوشتن فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» یک سال به طول انجامید ،گفت: این گونه نیست که به راحتی و 20 روزه بتوان یک فیلمنامه کمدی نوشت.

برای هر سکانس  شاید بیش از 30 بار متن را تغییر داده‌ام و جان کنده‌ام تا متن این گونه نوشته شود. من در هنگام نوشتن به خودم سخت می‌گیرم تا حاصل کار درخشان شود.

ویشکا آسایش نیز این نقش را یکی از نقش‌های متفاوتی دانست که تا به حال بازی کرده است و گفت: عطاران کمک زیادی کرد تا این نقش خوب درآید.

بهاره رهنما نیز با اشاره به نقش کوتاهی که در  این فیلم بازی کرده بود، گفت: بازی در نقش‌های کوتاه و تاثیرگذار را به نقش‌های اصلی که هویت متنی ندارند، ترجیح می‌دهم. رامبد جوان یکی از سالم‌ترین کارگردان‌ها از لحاظ روانی است که بازیگر را از نظر روحی پشتیبانی می‌کند.

 

داود امیری فیلمبردار فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» هم وعده داد در عید نوروز که این فیلم اکران عمومی می‌شود نسخه بهتری با رنگ‌های مشخص‌تر به روی پرده رود.

در ادامه این نشست رامبد جوان در پاسخ به این پرسش که این فیلم  قرار است چه گره‌ای را بازکند و این که چرا گاهی گره داستانی فیلم گم می‌شود؟، گفت: قرار نبود ما در این فیلم گره‌ای را باز کنیم. تمام گره‌ها باز بود و ما تنها می‌خواستیم داستان‌مان را بگوییم. داستانی که پیمان قاسم‌خانی با تمام جزئیات آن را نوشته بود.

وی ادامه داد: مخاطبی که قاسم‌خانی برای  فیلمنامه خود تصور کرده است، مخاطب هوشمندی است که شوخی‌ها را در ذهنش ادامه می‌دهد و می‌خندد. نکات ظریفی در این فیلمنامه است که  درک آن نیاز به هوش بالایی دارد.

رامبد جوان  این انتقاد که تحول شخصیت مدیر بسیار ناگهانی بود را پذیرفت و گفت: این نکته به فیلمنامه بر نمی‌گردد بلکه مربوط به مشکلاتی است که در هنگام تولید به آن برخوردیم و تهیه‌کننده قول داده است آن هنگام اکران عمومی آن را رفع کند.

کارگردان «ورود آقایان ممنوع» با شرح بخش حذف شده فیلم، روند منطقی تحول مدیر مدرسه را توضیح داد و گفت: مشکلاتی که در اکران جشنواره‌ای این فیلم وجود داشت در اکران عمومی آن حل می‌شود.

قاسم‌خانی نیز در خصوص شباهت این فیلم به فیلم سینمایی«مدرسه راک» گفت: مچم را گرفتید! در خصوص سکانس آخر که مربوط  به مینی‌بوس‌سواری دانش‌آموزان بود این فیلم مدنظرم بود و به آن فکرکردم.

قاسم‌خانی در زمینه عنوان این فیلم گفت: نام «ورود آقایان ممنوع» را خانم برومند انتخاب کرده‌اند.
این فیلمنامه‌نویس درباره پایان داستان که  بر خلاف انتظار تماشاگر است ،گفت: من به سینمای کمدی –رمانتیک علاقمندم اما از پایان کلیشه ای آن پرهیز دارم. یک سوم این کمدی‌ها به جدایی ختم می‌شود و در فرودگاه احساس پشیمانی به سراغ شخصیت اصلی می‌آید و.. برای این که این کلیشه را بشکنیم، به تماشاگر رودست زدیم و جای عشق‌های بازیگران را عوض کردیم. در اکران‌هایی که تا به حال شده است، ندیده‌ام که تماشاگر از این رودست خوردن ناراحت باشد.

عطاران نیز در این نشست خبر از کلید خوردن اولین کار بلند سینمایی‌اش در سال جدید داد و به طنزگفت: در  این مدت که مریض بودم برای درمان بازیگری می‌کردم.

 

عکس ها از سینماپرس

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل رویکرد

بانک اطلاعات هنری