اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بهترین های PGA 2012 انتخاب شدند


اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا Producers Guilde Awards موسوم به PGA نامزدهای خود را در مورد بهترین فیلم‎ها اعلام کردند.

آرتیست 

به گزارش آکادمی هنر، فیلم آرتیست The Artist موفق شد با کسب بیشترین آرای این تهیه کنندگان  بهترین فیلم سال شناخته شود. آرتیست به کارگردانی میشاییل هازاناوییسیوس و تهیه کنندگی توماس لانگمن است که توانسست رقبایی چون دختری با خالکوبی اژدها، نسل ها، ساقدوش ها، هوگو، خدمتکار، نیمه ماه مارس، نیمه شب در پاریس، مانیبال و اسب جنگی را از سر راه بردارد و به این جایزه دست یابد. به طور معمول برندگان جوایز اتحادیه ها جوایز اسکار را نیز از آن خود می کنند. 

در دیگر بخش های مهم انیمیشن ماجراهای تن تن The Adventure of Tintin  به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نیز که در کنار ماشین ها 2، کونگ فو پاندا 2، گربه چکمه پوش و مهمترین رقیبش رنگو کاندید بود توانست به تهیه کنندگی  پیتر جکسون، استیون اسپیلبرگ و کاتلین کندی برنده جایزه اتحادیه تهیه کنندگان شود. 

در بخش سریال نیز بهترین سریال امپراطوری برودواک Broadwalk Empire که مارتین اسکورسیزی را به عنوان یکی از تهیه کنندگان خود می دید توانست به عنوان بهترین  سریال انتخاب شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما