اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

درباره ی «جولیتا» فیلم جدید آلمادوار در کن

 

سال گذشته در همین روزها نشریات مختلف در این مورد که چرا امسال فیلمی از کشورهای اسپانیولی زبان در بخش اصلی جشنواره‌ی کن نیست، سخن می‌گفتند. اما امسال قضیه متفاوت است. فیلم جدید پدرو آلمادوار؛ «جولیتا» امسال برای نمایش در بخش اصلی این جشنواره و رقابت برای تصاحب نخل طلای کن شرکت خواهد کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، آلمادووار که این روزها به دلیل افشا شدن اسناد پاناما حسابی در نشریات هنری جهان حضور دارد قرار است که تا برای نمایش فیلم جدیدش در کن فرانسه حاضر شود. آلمادووار «جولیتا» را در اسپانیا ساخته است. منتقدان از هم اکنون این فیلم را یکی از اصلی ترین نامزدهای دریافت نخل طلا می‌دانند. این در حالی هم هست که آلمادوار هرگز تاکنون نتوانسته است این جایزه را به کلکسیون افتخارات بین المللی‌اش اضافه کند. اما امسال قضیه می‌تواند متفاوت‌تر از سال های گذشته باشد.

 
البته آلمادوار امسال تنها فیلمساز اسپانیایی حاضر در جشنواره نخواهد بود. بلکه آلبرت سرا فیلمساز هموطنش او را در این فستیوال همراهی خواهد کرد. البته فیلم سرا با عنوان «آخریبن روزهای لوئی چهاردهم» نه در بخش سودای نخل که در بخش ویژه‌ی جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

 
طبق نظر منتقدینی که موفق به دیدن فیلم جدید آلمادوار شده‌اند، «جولیتا» بازگشت کارگردان به سینمای موردعلاقه‌ی خودش دانسته‌اند. سینمای ملودرام. در این فیلم اما سوارز نقش اول است و آدریانا اوگارتو در کنار او نقش‌آفرینی می‌کند. «جولیتا» درباره‌ی زنی است که شوهرش سال‌هاست مفقود شده و اکنون دختر 18 ساله‌اش نیز می‌خواهد او را ترک کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما