اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لوک داردن: «زنان مسلمان، آینده جامعه‌اند»

دختر ناشناخته


بر پایه‌ی گفت‌وگو با برادران داردن در جشنواره کن، آنان می‌گویند به زنان برای پیشرفت‌های آینده اعتقاد و ایمان دارند و ممکن است فیلم جدیدشان را به مثابه نوعی استمداد برای مسئولیت جمعی عظیم‌تر در اروپا مورد خوانش قرار دهیم.

فیلمسازان معدودی مانند برادران داردن کارکشته بلژیکی در جشنواره فیلم کن وجود داردند که برنده دو نخل طلای کن شده باشند و همه فیلم‌های‌شان در کوازِت کن مورد تمجید و تحسین قرار گرفته باشد.

 

آخرین اثر ایشان، دختر ناشناخته فیلمی در مورد پزشکی جوان به نام جنی (ادل هانیل) است که سعی می‌کند از هویت یک زن که در یک شب، بیرون محیط کارش به قتل رسیده  – و قاتل- پرده بردارد. جنی به‌خاطر احساس گناه خودش و همچنین عدم موفقیت در بازکردن در به‌روی زن که یک ساعت بعد از زمان بسته شدن کلینیک زنگ زده و کمی بعد فوت کرده بود و بخاطر افزایش خشم‌اش نسبت به بی‌عاطفگی مشهود اطرافیان‌اش، تحریک و برانگیخته شده است.

 

ادامه مطلب را در فایل زیر دنبال کنید

درباره نویسنده :
دکتر آرش حسن‌پور
نام نویسنده: دکتر آرش حسن‌پور

سمت در آکادمی هنر: دبیر جامعه‌شناسی و هنر

 

 

  • سوابق تحصیلی:

دکتری جامعه‌شناسی

 

  • زمینه پژوهش:

جامعه‌شناسی هنر، جامعه‌شناسی فیلم، مطالعات بصری


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما