اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تجلیل لوموند از اصغر فرهادی و جعفر پناهی

 

 

لوموند در تازه ترین شماره خود دو صفحه کامل به دو سینماگر ایرانی اختصاص داده که عنوان آن «از جعفر پناهی تا اصغر فرهادی، یک جلوه در دو نگاه» است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از لوموند این روزنامه می‌نویسد که هر دو کارگردان خرس طلایی برلین را دریافت کرده اند و امروز هر دو بر روی دیوارهای پاریس حضور دارند، پناهی با نمایش مجموعه آثار و نمایشگاه عکس در پمپیدو و فرهادی به مناسبت نمایش فیلم فروشنده که در کن هم نمایش داده شد و جایزه‌ی بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

 

در ادامه این مطلب آمده است: پس از مرگ عباس کیارستمی خواه ناخواه این دو نماینده‌ی سینمای کشورشان در فضای سینمای جهان هستند. اما این دو با تفاوت های عمده‌ای با یکدیگر پرچمدار این سینما هستند فیلم فروشنده به عنوان نماینده ی سینمای ایران به کمیته‌ی اسکار معرفی شده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما