اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

با اخذ نمایندگی ایسان توسط خانه سینما آثار دیداری – شنیداری ثبت جهانی می شود

 

  به گزارش آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، با پایان مراحل آموزش و تجهیز نمایندگی ثبت ایسان در خانه سینما تهیه کنندگان دفاتر و استودیوهای فیلم سازی و تلویزیونی و همچنین مالکان آثار دیداری – شنیداری از مهر ماه سالجاری می توانند نسبت به شناسنامه دار کردن جهانی و ثبت اثر خود در مجامع بین المللی اقدام کنند.

 

گفتنی است، ایسان سامانه ی شماره گذاری آثار دیداری – شنیداری است که تحت سرپرستی انجمن مدیریت جمعی آثار دیداری – شنیداری  AGICOA  و اتحادیه ی جهانی مولفین و مصنفین CISAC و فداراسیون جهانی اتحادیه تهیه کنندگان فیلم  FIAPF از سال 2004 آغاز به فعالیت کرده است.

این شماره ی جهانی به آثار دیداری – شنیداری رقم منحصر به فردی را اختصاص می دهد که به وسیله ی آن اثر در هر قالبی در هر منطقه از جهان قابل ره گیری و شناسایی است این شماره با کمک به ره گیری بهتر اثر با سرقت آن مقابله می کند.

شایان ذکر است دفاتر آژانس بین المللی ایسان در حال حاضر در کشورها فرانسه، آلمان، انگلستان، امریکا ، سوئد ، سوئیس ،‌هلند ، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، لهستان ، سروستان و استرالیا نمایندگی دارد.

جامعه اصناف سینمای ایران نیز پس از 11 ماه از زمان تقاضای دریافت نمایندگی و تهیه برنامه ی تنظیم شده ی اقتصادی و معرفی جامعه اصناف سینمایی ایران توانست موافقت آژانس ایسان را برای دریافت نمایندگی ثبت آثار دیداری – شنیداری جلب کند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما