اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آرونوفسکی؛ تهیه کننده ی فیلم جدیدِ سباستین شیپر (ویکتوریا)

 

 

تریلر نفسگیر «ویکتوریا» به کارگردانی سباستین شیپر به گفته بسیاری از منتقدین بین المللی یکی از بهترین فیلم های سال 2015 میلادی بود. شیپر این فیلم کم هزینه را در آلمان ساخت و چشم ها را خیره کرد. حال خبر رسیده که تهیه کننده فیلم جدید او دارن آرونوفسکی است.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا دارن آرونوفسکی فیلمساز مشهور آمریکایی و سازنده فیلم هایی چون مرثیه ای برای یک رویا، کشتی گیر و قوی سیاه تصمیم گرفته که تا تهیه کنندگی فیلم جدید سباستین شیپر آلمانی را بر عهده بگیرد. فیلم جدید شیپر «غیرقابل انکار» نام دارد و برداشتی است از کتاب جسیکا استرن با عنوان «انکار؛ خاطرات ترور». در این کتاب استرن که اکنون یک کارشناس آکادمیک تروریسم در آمریکا است تجربیات خود به عنوان یک قربانی خشونت را شرح می دهد.

 

استرن که خود در سن 15 سالگی قربانی تجاوز بوده است در این کتاب به شرح ماوقع زندگی خود پرداخته است. طبق مدعای خود استرن در این کتاب او در سال 1973 و زمانی که نوجوانی 15 ساله بوده به همراه خواهر 14 ساله اش توسط عده ای تروریست از خانه ربوده و مورد تجاوز قرار گرفته است. استرن این کتاب را 35 سال بعد از این واقعه به رشته تحریر درآورده است. حال شیپر به همراه آرونوفسکی تصمیم گرفته اند که فیلمی از زندگانی این کارشناس معروف آمریکایی که خود یکی از قربانیان تجاوز گروهی بوده است را به فیلم بازگردانند. استرن خود مشاور تهیه فیلم مذکور خواهد بود. 

 

طبق گفته ها هنوز بازیگری برای فیلم انتخاب نشده است. هرچند ابی مورگان؛ فیلمنامه نویس بریتانیایی که مختصص نوشتن فیلمنامه های بیوگرافیکال است برای اقتباس کردن از کتاب استرن انتخاب شده است. آخرین فیلمی که مورگان فیلمنامه نویسش بوده فیلم «زن آهنی» بود. که در مورد زندگانی پرماجرای مارگارت تاچر نخست وزیر مشهور بریتانیا نوشته شده بود. مریل استریپ برای ایفای نقش در این فیلم اسکار بهترین بازیگر زن اصلی سال را به خانه برد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما