اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چه کسی پایش در کفش علاالدین جا خواهد شد؟

 

 

در چند سال اخیر شاهد بازسازی فیلم‌های انیمیشن کلاسیک دیزنی بوده ایم. پسر جنگل، سیندرلا، و زیبای خفته از جمله این فیلمها بودند و جدیدترین آنها هم «دیو و دلبر» است که چند ماه پیش به سینماها آمد. با این حال، چندی پیش اعلام شد که شرکت دیزنی قرار است فیلم علاالدین را هم بسازد. اما گویا فیلمساز آن، «گای ریچی» در این پروژه به مشکل برخورده است.


گای ریچی و استودیوی دیزنی در ماه مارس سال جاری یک جستجوی جهانی برای بازیگران فیلم علاالدین را آغاز کردند. فیلم جدید موزیکالی است بر اساس فیلم انیمیشن سال ۱۹۹۲. هدف پسر جوانی است بیست و چند ساله که با کمک غول چراغ جادو از یک ولگرد تبدیل به یک پرنس خوش تیپ می شود تا دل پرنسس را ببرد.

 

دست اندرکاران فیلم از لندن تا مصر و ابوضبی و هند را به دنبال هنرپیشه ای که بتواند این نقش را ایفا کند، گشته اند. حدود دو هزار بازیگر تا کنون برای بازی در نقش علاالدین امتحان داده اند.

 

شرکت دیزنی در جستجوی مردی است که از خاورمیانه یا هند باشد. اما هنوز بازیگر مورد نظر را نیافته است. قرار بود فیلمبرداری از همین ماه شروع شود اما به دلیل نبود هنرپیشه پروژه به تعویق افتاده است.

 

پیشتر دیزنی «دِو پاتل» ۲۷ ساله (بازیگر فیلم لیون و میلیونر زاغه‌نشین) و یا «ریز احمد» ۳۴ ساله (بازیگر سریال شب حادثه) را برای این نقش در نظر گرفته بود. اما به نظر می رسد که هنرپیشه نهایی چهره ای نوپا باشد.

 

دو هنرپیشه زن، نایومی اسکات و تارا سوتاریا، برای بازی در نقش پرنسس «جاسمین» در نظر گرفته شده اند اما دیزنی می گوید اول باید بازیگر نقش علاالدین مشخص شود تا ببینند کدام بازیگر زن به او می‌آید.

 

بنابراین گویا با اینکه چالش ها بر سر داستان علاالدین است، فیلم به سرنوشت سیندرلا دچار شده است: چه کسی پایش در کفش علاالدین جا خواهد شد؟

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما