اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«آغاز» برای سومین بار بهترین افتتاحیه را رقم زد



آغاز Inception جدیدترین فیلم کریستوفر نولان در این هفته برای سومین بار پیاپی توانست در صدر گیشه آخرهفته آمریکای شمالی قرار گیرد. در این هفته هفت فیلم اکران شد که تنها سه فیلم توانستند در لیست ده فیلم پرفروش افتتاحیه قرار گیرند. کمدی مهمانی برای احمقها Dinner for Schmucks ساخته جی روچ نتوانست بر آغاز فائق آید. این فیلم برای کمپانی استیون اسپیلبرگ «دریم ورکس» 69 میلیون دلار خرج برداشته است که در افتتاحیه خود تنها 23 میلیون دلار فروخت. در مهمانی برای احمقها تیم  (پل رود) یک کارمند رده بالای اجرایی در شرکتی بزرگ است. رئیس شرکت هر ماه یک مهمانی برگزار می‎کند که به مهمانی برای احمق‎ها معروف است. در این مهمانی هر کارمندی که بتواند دلقک‎ترین و احمق‎ترین فرد را شناسایی کند و به مهمانی بیاورد از حقوق و مزایای بیشتر برای آن سال برخوردار می شود. در کنار پل رود، استیو کارل و زاک گالینفیانکیس در این فیلم ایفای نقش کرده‎اند.

 

 

مهمانی برای احمق ها

 

اما در سوی دیگر سالت فیلم جدید آنجلینا جولی توانست 19 میلیون دلار بفروشد و در سکوی سوم قرار گیرد. دو فیلم دیگر تازه اکران شده گربهها و سگها: انتقام کتی گالور Cats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore و چارلی سنت کلود Charlie St. Cloud بودند که توانستند به ترتیب در رده‎های پنج و شش جای بگیرند. گربهها و سگها: انتقام کتی گالور یکی از فیلم‎های دنباله‎دار است که قسمت دوم این سری محسوب می‎شود. این فیلم ساخته برد پیتون 89 میلیون دلار برای وارنرها خرج برداشته و تنها 12 میلیون دلار فروش کرده است. در داستان این قسمت در نبرد قدیمی بین گربه ها و سگ ها اکنون کار به جایی رسیده است که گربه ای خبیث به نام کیتی گالور، مأمور سابق سازمان جاسوسی گربه ها (مییوز) با نقشه‎ای سعی در نابودی همگان دارد. او برای اولین بار در تاریخ گربه ها با سگ ها متحد می شوند تا جلوی خرابکاری کیتی را بگیرند. در این فیلم نیل پاتریک هریس و کریس اُدانل ایفای نقش، و مایکل کلارک دانکن و کریستینا اپلگیت صداپیشگی کرده‎اند.

 

چارلی سنت کلود همکاری مجدد تیم دوباره 17سالگی می‎باشد. کمپانی یونیورسال تهیه این فیلم را برعهده داشته و برای آن 44 میلیون دلار هزینه کرده است. این درام تین ایجری در فروش افتتاحیه خود توانست 12 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی بفروشد.

در داستان این فیلم چارلی و سم دو برادر هستند که با یکدیگر زندگی می‎کنند و به شدت به یکدیگر وابسته هستند. در طی یک حادثه رانندگی برادر کوچکتر کشته می‎شود و چارلی راننده همان خودرو خود را در این مرگ مقصر می‎داند. تس دوست چارلی در فراموشی این غم به چارلی کمک می‎کند. در چارلی سنت کلود زاک عفرون، آماندا کرو، کیم بسینگر و ری لیوتا ایفای نقش کرده‎اند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما