اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رنگ ارغوانی اسپیلبرگ به صورت موزیکال با همکاری اپرا وینفری به روی پرده باز می‌گردد

فیلم موزیکال رنگ ارغوانی ۲۰۱۹



برادران وارنر خبر از اقتباس از موزیکال برنده جایزه تونی در صحنه تئاتر رنگ ارغوانی دادند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، رنگ ارغوانی رمانی از آلیس واکر است که هشتمین فیلم بلند استیون اسپیلبرگ کارگردان نام آشنای سینمای آمریکا نیز محسوب می‌شود. این رمان با اقتباسی به صورت موزیکال روی صحنه برادوی رفت و توانست جایزه تونی را از آن خود کند. حال برادران وارنر قصد دارد با همان تیم تهیه کننده که متشکل از اپرا وینفری، کوئینسی جونز و اسکات ساندرز است این اثر را تهیه کند. استیون اسپیلبرگ هم به این پروژه اضافه خواهد شد اما نه در مقام کارگردان بلکه در مقام تهیه کننده.


رمان واکر در سال ۱۹۸۲ منتشر شد و سال بعد از آن توانست برنده جایزه پولیتزر برای داستان و جایزه کتاب ملی شود. فیلم اسپیلبرگ و نمایش موزیکال در سال ۱۹۸۵ ساخته شدند که زندگی  یک دختر جوان آمریکایی آفریقایی را روایت می‌کند و مشکلات زنان آفریقایی‌تبار در اوائل دههٔ ٬‍۱۹۰۰ شامل فقر، نژادپرستی و تبعیض جنسی را به نمایش می‌گذارد.



رنگ ارغوانی توانست نامزد دریافت ۱۱ جایزه اسکار شود اما مراسم اسکار سال ۱۹۸۶ را بدون دریافت حتی یک جایزه ترک کرد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما