اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جنیفر لارنس: داستان فیلم Causeway از ترک خانواده‌ام در ۱۴ سالگی الهام گرفته شده

جنیفر لاورنس در فیلم گذرگاه


لارنس برای اکران فیلم «گذرگاه» به جشنواره تورنتو رفته است.



فیلم «گذرگاه» (Causeway) با بازی «جنیفر لارنس» و «برایان تایری هنری» شنبه این هفته در جشنواره بین‌المللی تورنتو اکران شد.



داستان فیلم «گذرگاه» به کارگردانی «لایلا نویگاباور» و تهیه‌کنندگی لارنس در مورد یک سرباز آمریکایی است که در افغانستان دچار آسیب مغزی می‌شود. «آتوسا مشفق»، «الیزابت سندرز» و «لوک گوبل» نویسندگان فیلمنامه بوده‌اند. دیگر بازیگران فیلم «لیندا ایموند»، «استیون مک‌کینلی هندرسون» و «راسل هاروارد» خواهند بود.


لارنس می‌گوید: «وقتی فیلمنامه را خواندم درون چیزی را احساس کردم. آن حس فوری که می‌گوید: «باید این فیلم را بسازیم.» حس تلاش برای یافتن خانه را می‌شناسم. و حس تلاش برای یافتن هدف را. وقتی ۱۴ ساله بودم خانه را ترک کردم. رابطه‌ام با خانه همیشه پیچیده بوده است.»


لارنس هفته پیش در مصاحبه با مجله «ووگ» از اختلاف نظر سیاسی با خانواه‌اش گفته بود: «اطلاعاتی که [خانواده‌ام] دریافت می‌کنند متفاوت است. زندگی‌شان متفاوت است. سعی کرده‌ام فراموشش کنم اما نمی‌توانم. نمی‌توانم.» او اضافه می‌کند که نمی‌خواهد خانواده‌اش را «بی‌اعتبار» کند اما «می‌دانم که آدم‌های زیادی در وضعیت مشابهی قرار دارند. چطور می‌توانید دختری را از بدو تولد بزرگ کنید و معتقد باشید که شایسته برابری نیست؟ چطور؟»


اپل که پخش‌کننده این فیلم است، امسال در تورنتو فیلم «بزرگترین محموله آب جو تاریخ» (The Greatest Beer Run Ever) با بازی «راسل کرو»‌ و «زک افرون» و چند فیلم دیگر از جمله مستند «سیدنی» (Sidney) در مورد «سیدنی پواتیه» را دارد.


فیلم «گذرگاه» ۴ نوامبر از اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما