اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

الاغ‌های صلح مالتی در جزیره‌ی غودش

 

به مناسبت هفته‌ی همگرایی ادیان جهانی سازمان ملل (هفته‌ی اول فوریه ۲۰۱۶)، و نظر به حملات افراط‌گریان در غرب و مناقشات خاورمیانه، جزیره‌ی کوچک غودش در قلب دریای مدیترانه از طریق پروژه‌ای هنری به حمایت از صلح پرداخته است.

 
به گزارش بخش تجمسی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت oncaravan، در راستای این پروژه با عنوان «الاغ‌های صلح مدیترانه‌ای»، برای نخستین بار نمایشگاهی در آرامگاه ملی تا پینیو (Ta’ Pinu National Shrine) برگزار می‌شود؛ محلی که برای قرن‌ها به‌عنوان یک مکان زیارتی به‌شدت مورد احترام بوده است. برای این نمایشگاه، هنرمندانی از غودش، مالت، مصر و هنرمندان غربی، روی ۲۱ مجسمه‌ی فایبرگلاس از الاغ‌های مالتی در اندازه‌ی واقعی، نقاشی کرده‌اند. این آثار نمادی از نیاز به صلح و همدلی میان عقاید و فرهنگ‌های گوناگون خاورمیانه و غرب، و به صورت خاص‌تر سراسر منطقه‌ی مدیترانه، است و الاغ‌ها به ۲۱ ملتی اشاره دارند که در جوار دریای مدیترانه ساکن هستند.

 

این نمایشگاه در جزیره‌ی غودش ــ که هم از نظر تاریخی و هم در جهان معاصر، پلی میان فرهنگ‌های شرقی و غربی بوده است ــ  نمونه‌ی مهمی از این ایده است که مردم در همه جای دنیا می‌توانند برای حرکت به سوی همگرایی، فهم مشترک و صلح با هم کار و مشارکت کنند. این پروژه از نماد مشهور و در معرض انقراض الاغ مالتی بهره می‌گیرد تا توجه جهانیان را به نیازهایی حیاتی جلب کند: سازگاری میان ادیان، روابط شرق ـ غرب، و کمک‌های انسان‌دوستانه به پناهندگان و مهاجران در مدیترانه. الاغ نماد صلح و شفقت در مسحیت، یهودیت، فرهنگ‌های خاورمیانه و غرب است. همچنین الاغ مالتی نماد تاریخی رابطه‌ی شرق و غرب است؛ چنان‌که چهار الاغ مالتی پیش از شروع ریاست جمهوری جورج واشنگتن در ۱۷۸۶ برای او فرستاده شدند. همچنین به‌عنوان نمادی از سفر، الاغ از حرکت مهاجران در پی یافتن مکان بهتری برای زندگی حکایت دارد. مجمسه‌های فایبرگلاسی الاغ‌ها توسط هنرمند مصری، دکتر ردا عبدالرحمان، طراحی و در مالت ساخته شده‌ است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما