اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خشتی دیگر بر خشت‌های سرزمین، نمایشگاه بام در گالری اعتماد

آثار هانیه بنایی نمایشگاه بام

 

نمایشگاه انفرادی حجم هانیه بنایی با عنوان «بام» در گالری اعتماد 1 از 16 فروردین افتتاح می شود.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری اعتماد که دارای دو فضای نمایشگاهی یکی با نام اعتماد و دیگری اعتماد نگارستان است در گالری اعتماد 1 میزبان آثار حجم هانیه بنایی است. نمایش آثار این هنرمند تا 3 اردیبهشت ماه 1397 ادامه خواهد داشت.


در استیتمنت نمایشگاه «بام» که در گالری اعتماد ۱ برپاست، به قلم پویا آریانپور آمده است: «بام، همان خاک است، همان آب است و همان آتش. ریشه در این سرزمین دارد. محصول، همان خشت آغازین است. این بار هانیه بنایی خشتی دیگر بر خشت‌ها نهاده. او سعی دارد ظرفی سفالی را بهانه وصل کند، به شعری با رایحه ای بجا مانده از ایام دور.»



هانیه بنایی در آثارش که سفالی هستند، از پشت بام‌های خانه‌های کاه گلی و قدیمی الهام گرفته است و این آثار در اندازه و رنگ‌های متفاوت، نشانگر آدم‌های جامعه هستند که در کنار یکدیگرند اما هر کدام مستقل از دیگری هستند و قصد هنرمند از نمایش این آثار، نمایش این گستردگی و تنهایی بوده است.

 

علاقه‌مندان برای مشاهده آثار می‌توانند از ساعت 12 تا 20 به آدرس میدان هفت تیر، مفتح جنوبى، بن بست شیرودى پلاک ۲۵ رجوع کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما