اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چوب نروژی درامی عاشقانه دیگر از آن هونگ ترن


آن هونگ ترن کارگردان خوش ذوق ویتنامی با تجربه خاصی پای به قدیمی‎ترین رویداد سینمایی جهان یعنی فستیوال ونیز گذاشته است. او در کارنامه خود شیر طلایی را برای ساخت سیکلو Cyclo در سال 1995 دارد. کارگردان فیلم خوش ساخت بوی پاپایای سبز The Scent of Green Papaya این بار با درامی عاشقانه اقتباس از رمان چوب نروژی Norwegian Wood نوشته هاروکی موروکامی شانس خود را برای ربودن دومین شیرطلایی خود امتحان می‎کند.

 


چوب نروژی Norwegian Wood

 

خلاصه داستان: نوای غمگین و احساس آهنگ کلاسیکی از بیتل‎ها شاید همان چیزی است که تورو واتانابه برای ادامه رابطه زندگیش نیاز دارد. او به زندگی با اطمینان کافی نمی‎نگرد. در دل یک دانشکده آرام در توکیو واتانابه در 1969 عاشق دختری زیبا و درون‎نگرا به نام نائوکو می‎شود. اما رابطه شورانگیز متقابلشان با مرگ تراژیک بهترین دوستشان به تأخیر می‎افتد. واتانابه با احساس مرگ در همه جا زندگی را می‎گذراند هنگامی که نائوکو حس می‎کند قسمتی جدایی ناپذیر از خودش را گم کرده است. در شب تولد بیست سالگی نائوکو آن‎ها بالاخره ساز عشق را با یکدیگر کوک می‎کنند. هرچند نائوکو به زودی تصمیم می‎گیرد دانشکده را ترک کند و گوشه‎گیر می‎شود. سر راه واتانابه، دختری سرحال و شاداب به نام میدوری قرار می‎گرد دقیقا خصوصیاتی که زندگی تورو کم دارد. حال او باید بین گذشته و آینده انتخاب کند.

 

فیلم به مدت 133 دقیقه محصول کشور ژاپن می‎باشد و بازیگرانی چون رینکو کیکوچی، کنیشی ماتسویاما و کیکو میزوهورا در آن ایفای نقش کرده‎اند.



 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما