اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برگزاری نمایشگاهی از نقاشی‌های نایجل کوک در گالری پیس لندن

 

 

گالری پیس لندن نمایشگاهی از نقاشی‌های جدید نایجل کوک، با عنوان «درخت بید رومی» برگزار نموده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هاین نمایشگاه با انتشار کتابی در مورد کوک از سوی نشر Phaidon همزمان است که فعالیت کاری او را در قالب مقالاتی از تونی گادفری و مری داریِسِک، مصاحبه‌ای میان کوک و داریان لیدر، و نوشته‌هایی از خود هنرمند، مورد بررسی قرار می‌دهد. پیس همچنین کاتالوگ جدیدی را همراه با نمایشگاه به چاپ رسانده است.

 

در این اولین نمایشگاه کوک در لندن از ۲۰۱۳، وی تغییر مسیر زیادی را نسبت به کارهای اولیه‌اش نشان می‌دهد. نقاشی‌های جدید او از آن دست از تصاویر و نقوش نهیلیستی، که به تدریج به وجه مشخصه‌ی کارش تبدیل شده بودند، تهی شده، و حساسیت بیشتر شاعرانه‌ای را دنبال می‌کند که بر پایه‌ی کیفیات حسی و امپرسیونیستی بنا شده است. کوک از مکان‌ها و محیط پیرامونش، نظیر کوردوبا، جزیره‌ی فورمنترا، رم، و رشته کوه‌های آلپ در ایتالیا الهام می‌گیرد.

 

او این صحنه‌ها را نه آنگونه که به نظر می‌رسند، بلکه به شکلی که خود به یاد می‌آورد، نقاشی می‌کند؛ او روشی به شدت شهودی را به کار می‌گیرد تا خاطره‌اش از بافت و حس یک مکان را به گروهی از نشانه‎ها تبدیل کند، که به صورت تصویری خاطره برانگیز در می‌آیند. ویژگی اصلی این نقاشی‌های جدید، وجود پیکره‌های روح مانند_ بیشتر زنان و بچه‌ها_ در میان مناظری حسی است. در این آثار کنده‌های درخت در حال سوختن، علف‌های سوخته و حلقه‌های دود، حسی ملموس از صدا، بو و دما ایجاد می‌کنند. این تصاویر، تاثیرگذاریشان را بیشتر، از به کارگیری غریزی و به شدت فیزیکی رنگ از سوی کوک می‌گیرند، که کیفیتی عنان گسیخته و نیرومند به آنها می‌بخشد.

 

این کیفیت رنگ، عمقی احساسی به عناصر طبیعی حاضر در نقاشی‌ها می‌دهد، خصوصا به آتشی که درختان قطع شده را در بیشتر نقاشی‌های این مجموعه مشتعل کرده است. نایجل کوک(متولد ۱۹۷۳، منچستر) فوق لیسانسش را از رویال کالج و دکتری را از دانشگاه گلداسمیتز اخذ کرده است. کارهای او در موزه‌هایی نظیر گوگنهایم و تیت نگهداری می‌شود. کوک در کانتربری زندگی و کار می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما