اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کورنلیا اشلایمه در گالری Berlinische

 

 

گالری Berlinische همکاری تنگاتنگی با کورنلیا اشلایمه(متولد ۱۹۵۳، آلمان شرقی) برای برگزاری نمایشگاه مروری بر آثار وی با عنوان «یک چشم بر هم زدن» داشته است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل ازسایت گالری، این نمایشگاه، به عنوان بخشی از جایزه‌ی Hannah Höch، دریچه‌ای به کار هنرمند از دهه‌ی ۱۹۸۰ تا به امروز می‌گشاید و آثار قدیمی‌تر او از دروان زندگی در آلمان شرقی_ شامل عکس‌هایی از کارهای پرفورمنس و فیلم‌های سوپر هشت_ در کنار نقاشی‌ها، طراحی‌ها، کارهای عکاسانه و سفرنامه‌ها را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

 

کورنلیا اشلایمه از ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ در آکادمی هنرهای زیبای درسدن در زمینه‌ی چاپ و نقاشی تحصیل نمود. در دوره‌ی دانشجویی او به محیطی تعلق داشت که در آن هنرمندان جوان، جنبشی در مقابل دکترین رسمی هنر آلمان شرقی به راه انداخته بودند. اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰، کورنلیا همزمان مشغول طراحی، نقاشی، نوشتن شعر، کنکاش هنر پرفورمنس به شیوه‌ی شخصی خودش و همچنین تاسیس یک گروه پانک بود. از ۱۹۸۱، تعریف دامنه‌دار او از هنر موجب شد دیگر اجازه‌ی برپایی نمایشگاه نداشته باشد و از همین رو تجربه با فیلم سوپر هشت را آغاز کرد. پس از چند درخواست ناموفق برای مهاجرت به آلمان غربی، در نهایت کورنلیا در ۱۹۸۴ به برلین غربی نقل مکان نمود. تقریبا تمام کارهای هنری او تا آن زمان، در بخش شرقی ماند و ناپدید شد.

 

از اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰، نقاشی‌ها و طراحی‌های هنرمند در درجه‌ی اول بر فیگور و پرتره تمرکز داشته است. علیرغم تکنیک رئالیستی و حس و حال پرتره مانند آثار، بی درنگ مشهود است که بیشتر نقاشی‌های او تصاویری درون تصاویر هستند. در این کارها، کورنلیا جسورانه به دنبال شباهت و نزدیکی به فرهنگ مصرف‌گرای غرب است. منابع الهام او مجلات زردِ پُر زرق‌وبرق، عکس‌های سینمایی، همه‌‌ی انواع بازتولید و همچنین عکس‌های شخصی و تصاویری که در بازارهای مکاره پیدا می‌شوند، هستند. بواسطه‌ی عمل شهودی نقاشی، او سوژه‌هایش را مال خود می‌کند و نقش‌های جدیدی به آنها می‌دهد و لایه‌ای از تخیل و شوخ طبعی را به آنها می‌افزاید. جایزه‌ی Hannah Höch از ۱۹۹۶ برای یک عمر دستاورد هنری برجسته اهدا می‌شود. این جایزه به ارزش ۶۰۰۰۰ یورو، دعوت از هنرمند برگزیده برای برگزاری نمایشگاه و چاپ کاتالوگ را نیز در بر می‌گیرد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما