اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هادي مرزبان: امسال نمايشنامه‌اي از اكبر رادي به صحنه مي‌برم

 

هادي مرزبان قصد دارد، امسال نمايشنامه‌ي «تانگوي تخم مرغ داغ» نوشته‌ي زنده‌ياد اكبر رادي را به صحنه ببرد.

اين كارگردان تئاتر به خبرنگار ایسنا، گفت: به جز اين نمايشنامه تصميم دارم يك نمايشنامه خارجي هم اجرا كنم البته هنوز نمي‌دانم كدام يك را اول اجرا خواهم كرد. 


وي درباره سالن اجراي اين نمايش‌ها هم توضيح داد: هنوز به سالنش فكر نكرده‌ام. اگر شرايط اجرا در تئاتر شهر فراهم شود كه آنجا كار مي‌كنم به ويژه كه مدتي است در تئاتر شهر كار نكرده‌ام.

هادي مرزبان كه اخيرا همراه با تعدادي از هنرمندان و مديران هنري به جشنواره تئاتر آوينيون سفر كرده‌است،گفت: هم براي هنرمندان و هم براي مسئولان سفر بسيار خوبي بود، چرا كه نگاه مسئولان به هنر بازتر مي‌شود. در اين سفر جلسات بسيار خوبي داشتيم و اميدواريم شرايطي فراهم شود كه هر سال هنرمندان پيشكسوت و جوانان به اين جشنواره بروند.

اين هنرمند كه اين روزها مشغول بازيگرداني فيلم سينمايي «بانويي از ماه» است درباره اين پروژه گفت: در اين فيلم كه پروژه بسيار بزرگي است بازيگراني همچون جمشيد مشايخي‌، فردوس كاوياني‌، فاطمه معتمدآريا‌، عليرضا خمسه‌،نيكي كريمي‌، ماهايا پطروسيان‌، رامبد جوان‌، مهتاج نجومي‌، محمدرضا گلزار و ... به ايفاي نقش‌مي‌پردازند.

وي ادامه داد:‌ فيلمنامه اين اثر نوشته الهام قره‌خاني است و كارگرداني آن را قهره‌خاني و مهرتاش مهدوي به طور مشترك برعهده دارند.

به گفته هادي مرزبان اين پروژه يك پروژه بسيار بزرگ سينمايي است كه براي اولين بار در ايران انجام مي‌شود و فيلمبرداري آن حدود 2 ماه ديگر ادامه دارد.

اين كارگردان در پايان صحبتش درباره زمان اجراي تئاترش گفت:‌ به محض اينكه فيلمبرداري اين فيلم تمام شود، سفر كوتاهي خواهم داشت و بعد از آن براي تئاترم برنامه‌ريزي مي‌كنم.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما