اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم مأمور اعدام Hangman و فاجعه‌بار خطاب شدن؛ بر سر آل پاچینو چه آمده است

فیلم مأمور اعدام آل پاچینو

 

جدیدترین فیلم آل پاچینو امتیاز نادر صفر را از منتقدان فیلم در سایت معتبر روتن تومیتوز دریافت کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر فیلم Hangman جدیدترین فیلم آل پاچینو شروع ناامید کننده‌ای در میان منتقدان سینما داشته و باز هم این سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که آقای پاچینو چرا به چنین حال و روزی افتاده است. در حال حاضر فیلم‌هایی که آل پاچینو انتخاب می‌کند به طور معمول جزء بدترین‌ها قلمداد می‌شود. مأمور اعدام از متاکریتیک امتیاز پایین 33 و سال گذشته خلافکارها امتیاز بسیار بد 24 داشته است. آخرین باری که فیلم داستانی با حضور آل پاچینو توانسته بالاتر از 60 امتیاز از منتقدان بگیرد به ده سال پیش و فیلم 13 یار اوشن باز می‌گردد که پاچینو حضور پررنگی در آن ندارد. شاید بتوان آخرین فیلم‌هایی که حضور این بازیگر خوب روزگار قدیم را در آن ارج نهاد به سال 2002 و فیلم بی‌خوابی باز می‎گردد. 

 

فیلم جدید آل پاچینو تقریبا در حال پیوستن به بدترین‌های هالیوود است. این فیلم که بریتنی اسنو و کارل اوربان دیگر بازیگرانش هستند صفر درصد از منتقدان سایت روتن تومیتوز امتیاز دریافت کرده است. «هنگ‌من» درباره کارآگاه جنایی با بازی پاچینو است که با یک متخصص جنایی کار می‌کند تا بتواند یک قاتل سریالی را که از بازی جهانی «هنگ‌من» الهام می‌گیرد، پیدا کند.

 

منتقد هالیوود ریپورتر نیز در نقد این فیلم نوشته بود: هر چند بازیگران درجه یک بسیاری چون بروس ویلیس، نیکلاس کیج و آنتونیو باندراس قبلا هزینه مشت‌زدن‌های بی حساب را در تبدیل بازی‌های ویدیویی به فیلم سینمایی پرداخته بودند اما دیدن آل پاچینو که در این سطح فرو برود، خیلی ناامیدکننده بود.

 

این‌که آل پاچینو تنها ستاره رو به نزول است در یک بحث تحلیلی می‌توان به آن پرداخت زیرا رابرت دنیرو نیز در یک دهه اخیر تنها در فیلم‌های دیوید اُ راسل فیلم‌هایش توسط منتقدان ارج نهاده شده است. البته میانگین فیلم‌های دنیرو قابل قبول‌تر از پاچینو بوده اما به هر حال شاید این هالیوود است که این بازیگران را به این جا می‎‌کشاند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما