اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شش ماه پس از افشای رسوایی‌های جنسی شرکت «واینشتاین» اعلام ورشکستگی می‌کند

 

 

هیأت مدیره شرکت فیلمسازی «واینشتاین» مستقر در نیویورک اعلام کرد که این شرکت قصد دارد اعلام ورشکستگی کند.


هاروی واینشتاین، تهیه کننده هالیوود در سال ۲۰۰۵ این شرکت را راه اندازی کرد اما اکتبر سال گذشته، پس از افشای رسوایی های جنسی از کمپانی خود اخراج شد.

 

از آن زمان تاکنون، شرکت «واینشتاین» به دنبال راه حلی برای عبور از بحران مالی است که گریبانگیرش شده است. شرکت «واینشتاین»، با یک گروه سرمایه ‌گذاری برای فروش دارایی‌هایش وارد مذاکره ۵۰۰ میلیون دلاری شد اما پس از آنکه دادستانی نیویورک علیه این شرکت پرونده قضایی تشکیل داد، این مذاکرات به بن بست خورد.

 

در مدارکی که دادستانی ایالت نیویورک به دادگاه ارائه داده است مطرح شده که شرکت «واینشتاین» به خاطر عدم حفاظت از کارمندانش نسبت به آزار جنسی و تبعیض بارها قانون ایالت نیویورک را زیر پا گذاشته است.

 

در این پرونده مدیران ارشد این شرکت از جمله رابرت، برادر هاروی واینشتاین متهم شده‌اند که در پیشگیری از آزار کارکنان و حفاظت از آنها در برابر رفتارهای ناشایست در محیط کار آنطور که باید عمل نکرده اند.

 

دادستانی نیویورک می گوید شرکت واینشتاین باید به تمام قربانیان غرامت بپردازد و از آنها در برابر آزار و اذیت محافظت کند. گروه سرمایه گذاری خصوصی که قصد داشت دارایی های شرکت «واینشتاین» را بخرد تصمیم داشت ۴۰ میلیون دلار غرامت برای قربانیان آزار جنسی جمع آوری کند و شرکت را به دست هیأت مدیره تشکیل شده از زنان بسپارد و با فعالیتهایش الهام بخش زنان و مردان جوان باشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما