اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

موزه هنر دالاس یک مجسمه کمتر دیده شده از جکسون پولاک را رونمایی کرد

 

 

موزه هنر دالاس یک مجسمه کمتر دیده شده از جکسون پولاک را به دست آورده است. این موزه که یکی از اصلی ترین مالکان آثار پولاک در جهان محسوب می شود به تازگی از این مجسمه رونمایی کرده است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از نیویورک تایمز، این مجسمه یکی از شش مجسمه باقیمانده از این هنرمند مشهور قرن بیستم آمریکا است که در ماه های پایانی عمر این نقاش توسط او ساخته شده است. به گزارش این روزنامه این مجسمه محصول ماه هایی است که پولاک در منزل تونی اسمیت اقامت داشته است. ماه های آخر سال 1956. چند ماه مانده به مرگ مشکوک به خودکشی این نقاش. 

 

موزه هنر دالاس در توضیح این اثر برای مخاطبین اعلام کرده است که این مجسمه یکی از معدود آثار این نقاش بوده است که توسط خالقش نابود نشده است. از قرار معلوم پولاک در طول عمر هنری خود گاها در زمینه ی ساخت مجسمه نیز فعالیت داشته است. فعالیتی که البته گویا هرگز از سوی این هنرمند جدی گرفته نشده است. آن گونه که او بارها تصمیم گرفته است که این آثار را نابود کند. 

 

گاوین دلاهونتی کیوریتور اصلی موزه هنری دالاس به نیویورک تایمز گفته است که مسئولان موزه این اثر را در سال 2015 از مرکز هنری تونی اسمیت خریداری کرده اند. تصمیمی که به نظر می رسد در راستای غنی تر کردن بخش ویژه ی جکسون پولاک در این موزه گرفته شده است.

 

گفتنی است که بخش ویژه ی نمایش آثار پولاک در این موزه «نقاط کور» نام دارد و حاوی 70 اثر از این هنرمند آوانگارد است. پال جکسون پولاک‏(زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۱۲ – درگذشت ۱۱ اوت ۱۹۵۶) نقاش آمریکایی و از پیش‌گامان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی بود. او بیشتر برای سبک منحصر به فرد «نقاشی قطره‌ای» شناخته شده‌است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما