اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خدایار کاشانه با نمايش" آب و آينه" در بخش صحنه ای جشنواره نمایش های آئینی و سنتی


خدایار کاشانه با نمايش" آب و آينه" در بخش صحنه ای پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی حضور دارد.

به گزارش آکادمی هنر، این کارگردان طی يادداشتی پیرامون نمایش های سنتی عنوان کرد:  نمايش‌هاي ايراني آميخته با فرهنگ غني و عميق ايراني است كه اين هنر قوي‌ترين هنري است كه مي‌تواند با مخاطبان ايراني و حتي جهاني ارتباط عميقي را ايجاد كند. من افتخار مي‌كنم و خداوند را شاكرم كه به همراه گروهم توانسته‌ايم نمايشي صد در صد ايراني را به روي صحنه بياوريم.

سایر مشخصات این نمایش به این ترتیب است: نويسنده: پرويز نظيري ، كارگردان: خدايار كاشانه ، نام گروه: مهرو ماه از فرهنگسراي بهمن، بازيگران: علي‌رضا دري،‌ صفورا كاظم‌پور ، بابك تن، مليكا رضي، حسن كلاتر، مانا ابطحي، عماد حسيني، شهلا اخشيك ، عباس ملكي، محمدمهدي عزيزي، مهرناز نصرتي ، نوازنده: حسن شفيعي، سازنده ماسك: فرشاد منظوفي‌نيا ، طراح لباس: مهري‌سادات بهشتي‌روي ، طراح صحنه و نور: خدايار كاشانه ، منشي صحنه: ليلا وعيدي، سرپرست گروه: بابك تن، خلاصه نمايش: خشكسالي بر مردم شهر واقف گشته و زندگي را براي آنها مشكل ساخته است. آنها دست به دعا برمي‌دارند و از پهلوان شهر كه مورد اعتماد است، درخواست مي‌كنند تا براي نزول باران دعا كند.

لازم به يادآوري است پانزدهمين جشنواره آييني سنتي در پنج بخش«صحنه‌اي»، «مجالس و شبيه‌خواني»، «آيين‌ها و بازي‌هاي نمايشي»، «بين‌الملل» و «سيمنارها» به دبيري دكتر محمود عزيزي و از 23 تير تا 1 مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما