اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نقد فیلم هنرمند فاجعه (The Disaster Artist) ساخته جیمز فرانکو، پرتره‌ای از یک هنرمندِ بی‌استعداد
      در فیلم The Disaster Artist (هنرمند فاجعه)، جیمز فرانکو داستان کاملا حقیقی غم‌انگیز و تراژدی تامی ویزو، فیلمساز خیلی مشتاق و غیرمحبوب در بین هنرمندان هالیوود و غریبه‌ها را تبدیل به داستانی می‌کند که دوستی جشن گرفته می‌شود، احساسات و عبارات به شکلی کاملا هنرمندانه بیان می‌شود و مهم‌تر از همه رویاها در آن در برابر مشکلات غیرقابل پیشبینی و غیرقابل عبور، ایستادگی می‌کنند و مشکلات را از بین می
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.66 (16 رای)
نقد فیلم خوک ساخته مانی حقیقی، قدرت رسانه‌ها و شیطنت‌های سیاسی
  کمدی سیاه سورئال و سیاهی در فیلم جدید مانی حقیقی بیشتر از فیلم‌های قبلی‌اش طنازی دارد و مطالعه خوبی از زندگی طبقه متوسط مردم ایران پس از آثاری چون «کارگران مشغول کارند»، «کنعان» و «پذیرایی ساده» به شمار می‌رود. یک داستان بامزه غیرعادی از فیلمسازی ناامید که دیگر قادر به ساختن فیلم نیست و خود را در یک لیست سیاه قلمداد می‌کند. وقتی یک قاتل زنجیره‌ای شروع به کشتن یک یک فیلمسازان خوب کشور می‌شود،
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.75 (4 رای)
دوپهلوترین پایان‌بندی‌های تاریخ هالیوود، بخش دوم: بارتون فینک(Barton Fink-1991) ساخته برادران کوئن
    بارتون فينك در فیلم برادران کوئن  يك نمایشنامه نويس موفق در شهر نيويورك است که به تازگی مورد استقبال عمومي منتقدان قرار گرفته و حالا وسوسه درآمد بیشتر او را به لس آنجلس کشانده است که بخت خود را در هاليوود بيازمايد. مدير كمپانی به او سفارش نوشتن فیلمنامه‌ای درباره‌ی کشتی گیری می‌دهد. ولی فینک قادر نيست در اين مورد چيزی بنويسد. او به واقع آرمانگرایی است که اکنون در ورطه‌ی سقوط قرار گرفته. در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (5 رای)
دوپهلوترین پایان‌بندی‌های تاریخ هالیوود، بخش اول: چیز (The Thing-1982) ساخته جان کارپنتر
    پایان فیلم چیز (The Thing-1982) شاهکار جان کارپنتر از مناقشه‌برانگیزترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینماست. اما در حالی‌که بسیاری از طرفداران فیلم متفق‌القول بر روی پایان‌بندی نیهیلستی آن تاکید می‌کنند، همچنان ابهام در این پایان همچون حصاری‌ست که کلیت چیز را دربرگرفته است. در پایان فیلم، مک ریدی [کُرت راسل] پس از کشتنِ دکتر بلیر که پیشتر توسط [چیز؛ موجودِ بیگانه] آلوده شده در برف و یخبندان به س
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
یک قرن پس از انقلاب اکتبر، «ستاره‌ای سرخ بر فراز روسیه» در تیت مدرن
    یک قرن پس از انقلابی که نقطه‌ پایانی بر یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های جهان گذاشت، موزه‌ تیت مدرن لندن در نمایشگاهی، تحولاتی را که به دنبال این انقلاب و با تشکیل اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی در فرهنگ بصری رخ داد به نمایش گذاشته است. «ستاره‌ای سرخ، بر فراز روسیه»، نمایشگاهی است از پوستر، عکس، چاپ و مستنداتی که دیوید کینگ طی بیش از چهار دهه به جمع‌آوری آنها پرداخته بود. ادامه مطلب: یک قرن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
صدمین سالمرگ گوستاو کلیمت‌؛ پدر جنبش هنر نو
      صد سال پیش گوستاو کلیمت، هنرمند پرآوازه اتریشی، در پی سکته مغزی در ۵۶ سالگی درگذشت. تابلوهای او جزو گران‌قیمت‌ترین آثار هنری هستند. نقاشی‌های زرنگار کلیمت برخاسته از دوره طلایی بیشترین شهرت را برای او به ارمغان آوردند. ادامه مطلب: صدمین سالمرگ گوستاو کلیمت‌؛ پدر جنبش هنر نو اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
نگاهی به نمایش‌نامه‌خوانی بیوه‌های غمگین سالار جنگ
گروه هنریِ «آوا تیاتر» به سرپرستی و کارگردانی رضا تفکری، پس از اجرای نمایشنامه‌خوانی‌های متعدد از نویسندگانی چون امانوئل اشمیت، آگوست استرندبرگ و محمد امیریاراحمدی در فرهنگسراهای تهران به ویژه فرهنگسرای گلستان، قصد دارد این بار، نمایشنامه‌ی بیوه‌های غمگین سالار جنگ را خوانش کند. این اجرا، به کارگردانی آقای رضا تفکری، شنبه، 7 بهمن‌ماه در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، خیابان هلال‌احمر ساعت 5/7 خ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.97 (15 رای)
نقد نمایش‌های ۲۳ و فرشته‌ی نگهبان، بیست‌وسه‌بار مُردن در پراگ!
      یک- ۲۳ «۲۳» کوششی به‌قصدِ شرحِ گوشه‌ای از پریشانی‌ها و سخت‌جانیِ پری و پری‌هاست؛ روایتی از بیست‌وُسه‌بار مُردن در لحظه‌لحظه‌های سی سالِ آزگار. ظاهر (با بازیِ مسلم رضایی و فرهاد تفرشی) در تابستانِ ۱۳۶۷، در واپسین روزهای جنگ، زخمی جان‌کاه برداشته؛ جراحتی که او را تا دمِ "رفتن" بُرده‌ و حالا سالیانِ سال است که جلوی چشمِ پری‌اش می‌میرد و زنده می‌شود. پری‌ای که به‌هیچ‌وجه حاضر نشده است نیستیِ

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما