اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کارگردان فیلم اتاق رییس هیات داوران جشنواره فیلم لندن 2018 شد

لنی آبراهامسون

 

لنی آبراهامسون به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۸ معرفی شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، لنی آبراهامسون فیلمساز ایرلندی به عنوان رییس هیات داوران شصت و دومین دوره جشنواره فیلم لندن معرفی شد. این خبر در حالی ساعتی پیش اعلام شد که جشنواره لندن برنامه کامل این دوره خود را فردا پنجشنبه (۳۰ آگوست) اعلام می‌کند.



آبراهامسون و هیات داوران وی بخش رقابتی این دوره را داوری می کنند که شامل ۱۰ فیلم خواهد بود. اولین اکران جهانی فیلم بن ویتلی فیلمساز بریتانیایی با عنوان «سال نو مبارک، کالین برستد» و جدیدترین فیلم کارین کوساما، دیوید لوری، پیتر استریکلند و ژانگ ییمو نیز در این دوره حضور خواهند داشت.



امسال ۵۰ درصد فیلم‌های بخش رقابتی را فیلم‌های کارگردان‌های زن تشکیل می‌دهند که شامل «ویرانگر» ساخته کارین کوساما با بازی نیکول کیدمن، «شاد مانند لازارو» ساخته آلیس رورواشر، «شادی» ساخته سودابه مرتضایی، «برای جوانمرگی خیلی دیر است» ساخته دومینگا سوتومایور، «پرندگان عبوری» ساخته کریستینا گالگو و چیرو گوئرا است.



آبراهامسون که نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلمش «اتاق» در سال ۲۰۱۵ کسب کرده است از انتخاب شدنش ابراز خوشحالی و افتخار کرد و گفت با گروه داورانش نهایت سعی شان را خواهند کرد تا هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال را انتخاب کنند.



برنده رقابت جشنواره لندن ستاره برنز لندن را که امسال برای نخستین بار در برابر مخاطبان اهدا می‌شود، دریافت می‌کند.



امسال قرار است این فستیوال با فروش بلیت به اکران فیلم برنده برای عموم مردم بپردازد تا همه بتوانند ببینند چه فیلمی شایستگی دریافت جایزه بهترین فیلم این جشنواره را به دست آورده است.



در عین حال امسال «سال نو مبارک، کالین برست» اولین اکران جهانی خودش را در جشنواره فیلم لندن تجربه می‌کند. این کارگردان ۴۶ ساله از پاهای ثابت این جشنواره است و ۲ سال پیش فیلم قبلی وی فیلم اختتامیه شصتمین دوره جشنواره لندن بود.



«از پارچه» ساخته پیتر استریکلند، «پیرمرد و اسلحه» ساخته دیوید لوری با بازی رابرت ردفورد به عنوان آخرین نقش‌آفرینی سینمایی‌اش، «سایه» ژانگ ییمو، «غروب» به کارگردانی لاسلو نمش از دیگر فیلم‌های بخش رقابتی هستند که نخستین اکران جهانی‌شان را در جشنواره فیلم لندن تجربه می‌کنند.



فیلم افتتاحیه این جشنواره «بیوه‌ها» ساخته جدید استیو مک‌کویین است. «استن و اولی»درباره دو کمدین محبوب سینما، پایان بخش جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۸ خواهد بود. جشنواره فیلم لندن از چهارشنبه ۱۰ اکتبر(۱۸ مهر) شروع می‌شود و تا یکشنبه ۲۱ اکتبر(۲۹ مهر) به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما