اختصاصی

  • برندگان اسکار 2019 معرفی شدند؛ رُما تاریخساز نشد

    هم اکنون نود و یکمین دوره جوایز اسکار در حال معرفی بهترین‌های خود در رشته‌های مختلف است. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، رُما ساخته آلفونسو کواران که قرار بود به اولین فیلم غیرانگلیسی زبان در تاریخ نود و یک ساله اسکار تبدیل شود که اسکار بهترین فیلم را ببرد؛ اما نماینده مکزیک عرصه را به کتاب سبز همچون برخی جوایز دیگر ...

بهترین های سال 2018  بهترین های منتقدان سینما


اسکار 2019

 

مطالب تحلیلی سایر هنرها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.40 (5 رای)
تایپ‌نگاری در عنوان‌بندی فیلم
  چکیده:عنوان‌بندي فیلم، نقطه‌ي آغازين و مرکز توجه اوليه‌ي مخاطب به فیلم مي‌باشد که در آن با استفاده از تایپ‌نگاری، عنوان فیلم و عوامل سازنده‌ی آن در کنار القاء مفاهیم خاص در راستای محتوای داستان فیلم، معرفی می‌شوند. به دلیل اهمیت تایپ‌نگاری در طراحی عنوان‌بندی فیلم، در ايران نيز از ابتدا،‌ يكي از چالش‌هاي مهم در این عرصه‌، نحوه‌ي به‌كارگيري حروف فارسي و هم‌آهنگ‌سازي آن‌ها با رسانه‌هاي نوري بوده‌
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.68 (11 رای)
ایده‌هایی در باب عکاسی
    1. ظهور عکاسی از آن جهت اهمیت دارد که روایت را از دست راوی به در آورد. تصویر می‌تواند جای زبان را بگیرد و اجازه‌ی روایت‌گری را به بیننده اعطا کند. تصویر جای روایت دوام می‌آورد و در بستر زمان این تصویر است که «می‌ماند» و نه «روایت» و روایتی هم اگر بناست بر روی تصویر بنشیند موکول به آینده می‌شود؛ موکول می‌شود به دیده شدنِ تصویر. گونه‌ای دخیل کردنِ مخاطب در نهایت‌های چنین امکانی.  ادامه مطلب
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
گِردِ شهر؛ با چراغ (تأملی بر ویدئوآرت‌های نمایشگاه حیات - زن)
مقدمه: نمایشگاه ویدئو آرت در گالری اکنون شهر اصفهان با عنوان «حیات - زن» از 28 آبان ماه تا 9 آذر به نمایش درآمد. آثار به نمایش درآمده محصول آکادمی بین‌المللی ویدئو آرت فم‌لینک1 کشور فرانسه بود. کیوریتور خارجی نمایشگاه را ورونیک ساپین و نمایشگاه گردانی گالری اکنون را مینو ایران‌پور برعهده داشت. در مجموعه جستارهای ذیل تلاش شده تا یادداشت‌های بر ویدئو آرت نگاشته و آثار به‌صورت اجمالی توصیف و خوانش
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.38 (4 رای)
درباره‌ی سه عملکرد عمده‌‌ی زیبایی‌شناسی در نقّادی هنر | رهایی از ضرورتِ بیرونی
      1. معمولی‌ترین رویکرد زیبایی‌شناسی در جهت نقد هر اثر هنری ابتدا فهم آن به صورت یک شیء بیرونی است که توان تجربیدن ذهن سوژه‌ی آگاه را در خود دارد. به واقع در این وضعیت سوژه در مواجهه با این شیء، تجربه‌ای را در قالب یک احساس از سر می‌گذراند. تجربه‌ای که بسته به کیفیت‌های دیداری یا شنیداریِ هر اثر هنری نهایتاً به بیان احساساتی از قبیل رضایت، حیرت یا انزجار از سوی سوژه منجر می‌گردد. اما مرحله‌
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
رد کویر در نوای آفتاب، نگاهی به آثار محمدرضا جوادی در موزه هنرهای معاصر تهران
  «آهنگ آفتاب» عنوان نمایشگاه محمد رضا جوادی است که نهم شهریور ماه 1395 در موزه هنرهای معاصر افتتاح گردید. موضوع آثار عکاسی شده "کویر ایران، کانون تمدن" است و در قطع‌های بزرگ به نمایش درآمده است. او تصمیم می‌گیرد که خاک کویر ایران را از نزدیکتر ببیند، ببوید، بچشد و آن گاه به گذشته‌اش ببالد و اکنون آن را با همة دشواری‌هایش بسازد. چرا که می گوید: آخر من جزیی از همین زمینم. ادامه مطلب: رد کویر د
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.92 (6 رای)
نقد آثار ویم دلووی به بهانه نمایش آن در موزه هنرهای معاصر تهران
    ويم دلووي[1] بلژیکی هنرمند نو مفهومي شناخته شده است که هم اکنون در شهر "برايتون" انگلستان زندگي و کار مي‌کند. او پس از تحقيقات چشمگير در نيمه دوم دهه هشتاد ميلادي، به يکي از هنرمندان برجسته دنيا تبديل شده و آثارش در زمره آثار ساير هنرمندان معروف بلژيک نظير رنه مـگريت، مـارسل برودهارت و هنرمندان سورئـاليست قرار گرفته است. پروژه هاي او اغلب مبتکر و بسيار تکان‌دهنده است. بسياري از آثار او بر رو

بانک اطلاعات هنری