اختصاصی

  • صدف طلایی سن سباستین 2019 به فیلمی از برزیل رسید

    در شب پایانی جشنواره فیلم سن‌سباستین ۲۰۱۹، با انتخابی غیرمنتظره فیلمی از برزیل به عنوان برنده صدف طلای سن‌سباستین معرفی شد. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، شب پیش فیلم «آرام» به کارگردانی تکزان پکستون وینترز از برزیل به عنوان برنده صدف طلا که جایزه اصلی جشنواره فیلم سن‌سباستین است، انتخاب شد. ...

نقد سینمای آمریکا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (3 رای)
بهترین استفاده از آینه در تاریخ سینما، قسمت اول
آینه در رویکردهای مختلف روانکاوی، نشانه‌شناسی، فلسفه و زیبایی‌شناسی مفاهیم مختلفی را به همراه دارد. انسان در مقابل آینه بازتابی از خود را مشاهده می‌کند و آن‌چیزی که پیش‌رویش قرار می‌گیرد نه خود بلکه بازنمایی از اوست. حال سینما نیز بازنمایی امر واقع به شمار می‌رود و آینه می‌تواند در سکانس‌هایی از فیلم‌ها عملکرد پیچیده‌ای پیدا کند. از راننده تاکسی اسکورسیزی تا شب‌های عیاشی ساخته پل توماس اندرسون ک
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.25 (6 رای)
نقد فیلم کتاب سبز Green Book؛ ترکیب همدلانه سفید و سیاه
دکتر دان شیرلی (با بازی ماهرشالا علی)، که یک پیانیست آفریقایی آمریکایی چیره‌دست است در تور سه گانه جاز در بخشی از آمریکا که هنوز ظرفیت یکپارچگی نژادی را در سال ۱۹۶۰ نداشته، شرکت می‌کند. دان در جست‌وجو برای یافتن راننده، تونی لیپ (با بازی ویگو مورتنسن)، یک محافظ ایتالیایی آمریکایی لاف زن از برانکس را انتخاب می‌کند. آن‌ها مطمئنا سعی بر شروعی دوستانه دارند. دان در آپارتمان شیکی پایین کارنگی هال زند
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (6 رای)
نقد فیلم بوهمین راپسودی Bohemian Rhapsody بهترین فیلم گلدن گلوب
در بوهمین راپسودی (در فارسی حماسه کولی) -بایوپیک جدید گروه کویین به رهبری فردی مرکوری- صحنه‌‌ای وجود دارد که فردی و گروه توضیح می‌دهند که چگونه سعی داشتند پیرو سنت‌ها و قواعد پیشین موسیقی نباشند. خُب موسیقی آن‌ها بی‌شک به آن صورت نبود، اما فیلمی که در مورد آن‌هاست  -به خصوص زمانی که اعضای کویین، برایان می و راجر تیلور در حال صحبت هستند- به صورت پیش فرض و الگو پذیر از قواعد دیگر فیلم‌های بیوگرافی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
پیش به سوی اسکار 2019؛ شماره 1: شانس‌های اصلی بازیگری نقش اصلی مرد
با توجه به نزدیک شدن به اعلام فهرست نامزدهای اسکار اقدام به معرفی شانس‌های اصلی اسکار خواهیم کرد تا مخاطبان با شانس‌های اصلی فصل جوایز آشنا شوند. در این مجموعه یادداشت‌ها که شماره یک آن با فاصله 2 ماهه تا اعلام نامزدها منتشر شده است شانس‌ها بر اساس اعلام نشریات گوناگون و البته سایت‌های معتبر معرفی شانس‌های اسکار و بهره‌مندی از تجارب منتقدان سینمای آکادمی هنر جمع آوری شده‌اند. در قسمت بازیگری در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نقد فیلم زندگی خصوصی Private Life تامارا جنکینز؛ مرزهای باریک ثبات زندگی
تامارا جنکینز کارگردان فیلم پس از ساخت «وحشی‌ها» بازگشت موفقی در عرصه کارگردانی با «زندگی خصوصی» داشته است. ریچل (با بازی کاترین هان) و ریچارد (با بازی پل جیاماتی) به دلیل عدم باروری راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا هر طور شده به خواسته‌اشان برسند. فیلم از آن دست فیلمنامه‌های پر دیالوگ دارد و ریتم بر اساس همین دیالوگ‌ها و پیچ و خم‌های بسیار جزئی در دل خرده روایت‌ها همواره در بهترین حالت خود ق
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.13 (4 رای)
نقد فیلم برادران سیسترز ساخته ژاک اودیار؛ کابوی‌های بالغ بی‌شباهت با کابوی‌های لئونه یا پکین پا
  ژاک اودیار برنده نخل طلا با «برادران سیسترز» همراه با جان سی رایلی و خواکین فینیکس در مقام دو برادر شکارچی در یک وسترن پست مدرن اسرارآمیز درخشان این بار به جشنواره ونیز آمده است. ادامه مطلب: نقد فیلم برادران سیسترز ساخته ژاک اودیار؛ کابوی‌های بالغ بی‌شباهت با کابوی‌های لئونه یا پکین پا اضافه کردن دیدگاه جدید

بانک اطلاعات هنری