اختصاصی

  • شیر طلای افتخاری برای آلمادوار

    پدرو آلمادوار کارگردان بزرگ اسپانیایی جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از جشنوراه ونیز 2019 خواهد گرفت. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، آلبرتو باربارا دبیر جشنواره فیلم ونیز با تمجید از پدرو آلمادوار، وی را بزرگترین کارگردان اسپانیایی از زمان لوئیس بونوئل تاکنون خواند و اعلام کرد این کارگردان ...

نقد سینمای سایر کشورها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.07 (7 رای)
نقد فیلم روما Roma آلفونسو کواران؛ اثری خارق العاده از مطالعه بحران‌های طبقه‌های شهری مکزیکو سیتی در دهه 1970
  آلفونسو کواران کارگردان مکزیکی که برای اولین بار در ونیز 2001 با «و مادرت همچنین» سر و صدا به پا کرد و کسی که با فیلم «جاذبه» یکبار دیگر همان جو را در ونیز به وجود آورد برای سومین بار و این بار با موفقیت‌های فراوان با فیلمی به زبان مادری باز هم در ونیز حاضر شد. ادامه مطلب: نقد فیلم روما Roma آلفونسو کواران؛ اثری خارق العاده از مطالعه بحران‌های طبقه‌های شهری مکزیکو سیتی... (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.63 (4 رای)
درباره‌‌ی هارورِ علمی-تخیلیِ بی‌شرمِ آمات اسکالانته؛ رام نشده (The Untamed)
      عنوان اسپانیایی فیلم جدید آمات اسکالانته، یعنی La región salvaje به منطقه یا قلمرو وحشی ترجمه شده است که می بایستی به مکانی در فضا اشاره داشته باشد، یا به کرانه‌های خطرناک میل انسان، یا به تخیل افسارگسیخته‌ی این نویسنده و کارگردان مکزیکی. فیلم یک مانده به آخر او یعنی هلی (2013) درباره‌ی افراد بی گناهی بود که به صورتی اتفاقی درگیر معاملات کثیف مواد مخدر می‌شوند و می میرند. فیلمی که در مضمو
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
پیتر بردشاو درباره‌ی زمان خوب، رودن، داستان‌های میروویتز، کشتن گوزن مقدس و فریب خورده / 5 فیلم بخش اصلی کن 2017
    فریب خورده (سوفیا کاپولا) سوفیا كوپولا ملودرام جنوبی دلنشینی را در اقتباس از رمان سال 1966 توماس پی كولینان كه پیش از این توسط دان سیگل در سال 1971 با حضور كلینت ایستوود در نقش اصلی به سینما آمده بود ساخته است. او داستانش را با ذوقی مثال‌زدنی و هوشی بی‌پروا تعریف كرده است و تصاویر را از اولین و آخرین صحنه به یكدیگر پیوند می‌دهد تا در نتیجه‌اش روایتی رضایت‌بخش و یكدست را به پایان برساند.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
«تبعیدی جهان کشتار!»؛ یادداشتی بر برخی از آثار سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر
      سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر و یا بهتر بگوییم سومین جشنواره مستقل بخش بین الملل این رویداد سینمایی در حالی به پایان رسید که آثار انتخابی و نحوه اجرای جشنواره مانند همیشه موافقان و مخالفانی داشت. اما اگر بخواهیم از حیث فنی به این دوره از جشنواره بنگریم، شاهد نمایش برخی از فیلم های مقبول بودیم و برخی نیز با وجود اعتباری که داشتند پیشتر به دیده مخاطبان پیگیر سینما نشسته بودند و برخی از
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.00 (2 رای)
نقد فیلم شیر Lion به کارگردانی گرت دیویس؛ ستاره سرگردان هند
فیلم تصویر غیرقابل تحملی از کودکی شکننده و تنها در فضای خالی وسیع به ما نشان می‌دهد. مخاطب از قابی با خطرات ناشی از ساخت انبوه فیگور از دست رفته توسط خودمان در مرکز تصویر روبه‌رو می‌شود. از لحظه‌ای که کارگردان گرت دیویس دوربین‌اش را به بالای یک ایستگاه راه آهن متروک می‌برد و سارو (با بازی به یاد ماندنی سانی پاوار) پنج ساله را به تصویر می‌کشد ما در گیر حس و حال قصه می‌شویم.   دیویس اولین تجرب
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
نقد فیلم پیشخدمت The Handmaiden ساخته پارک چان ووک / عشق همیشه فاتح است!
  پس از ساخت اولین فیلم انگلیسی زبان خود، «استوكر»، پارک چان ووک به زادگاه خود، كره جنوبی برای ساخت «پیشخدمت» بازگشته است، تریلری باشكوه و احساساتی و به شكلی تاثیرگذار چندلایه كه به اندازه ساخته قبلی او  در تمام لحظات هیچكاكی و گوتیك باقی می‌ماند. مثل كتاب منبع اقتباس فیلم، Fingersmith نوشته سارا واترز، «پیشخدمت» در سه پرده داستان خود را می‌چیند كه هر یك سطحی تازه را به روایت می‌افزایند و به پی

تحلیل ادبی

بانک اطلاعات هنری