اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سعيد سهيلي: رويكرد ناجا به هنر باعت ارتباط بيشتر مردم و هنرمندان با پليس مي‌شود


يك كارگردان سينما گفت: پليس جزئي از جامعه است و رويكرد ناجا به هنر و به خصوص سينما باعث ارتباط و اعتماد بيشتر مردم و هنرمندان به پليس مي‌شود.

به گزارش پایگاه پژوهشی، تحلیلی، خبری و آموزشی آکادمی هنر، سعيد سهيلي – كارگردان- در گفت‌وگو با ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم پلیس گفت: بین هنرمندان و پلیس باید تعامل دائمی وجود داشته باشد و تا به امروز این تعامل از طرف هنرمندان بیشتر بوده و پلیس نیز باید همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی ضمن اینکه هنر را با شعارزدگی در تضاد خواند، افزود: در واقع هنگامي به شعارزدگی نزدیک می‌شویم كه از هنر فاصله می‌گیریم، پس باید در موضوعات فیلم‌های پلیسی- امنیتی، مذهبی و سیاسی مراقب باشیم تا با این مشکل مواجه نشویم.

سهیلی با بيان اين كه يك فيلم‌ساز با ساخت فيلم پليسي- اجتماعي مي‌تواند به تامين امنيت اجتماعي كمك كند، بيان داشت: ساخت فيلم با موضوع اجتماعي در تامين امنيت اجتماعي و اهدافي كه نيروي انتظامي مورد توجه دارد بسيار تاثيرگذار است، اما همان اندازه تاثير مي‌تواند با ساخت فيلمي مخرب نيز باشد.

وی با بیان اینکه با تبلیغ و ساخت فيلم به تنهايي نمی‌شود اعتماد عمومی بین مردم و پلیس را بيشتر كرد، گفت: پلیس با نوع رفتارش می‌تواند ارتباط با مردم را مستحکم‌تر سازد. اين كه با ساخت صرف يك فيلم بخواهيم پليس را مثبت جلوه دهيم، كافي نيست. بايد اين را بدانيم كه پليس جزيي از اجتماع و مردم است و همين كه پليس رويكرد مثبت به هنر و توجه به ساخت فيلم اجتماعي دارد، ارتباط را نزديك‌تر از هميشه و اعتماد را بيشتر مي‌كند.

اين كارگردان گفت: انتظار مي‌رود نهادهاي مختلف نيروي انتظامي كه با هنر مرتبط هستند به عنوان متولي امر ارتباط ميان هنرمندان و پليس را بيشتر كرده تا فيلم‌ساز با اين ارتباط و كمك پليس به بلوغ هنري بيشتر برسد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما