اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جدیدترین پروژه شهرام عليدی جزء 10 پروژه برتر دنیا در جشنواره کن 2012


جدیدترین پروژه سینمایی شهرام عليدي کارگردان سینمای ایران جزو 10 پروژه برتر جهان در شصت و پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي کن 2012  انتخاب شد.

به گزارش آکادمی هنر، «گورستانی که هر روز انگور می داد» جدیدترین پروژه سینمایی شهرام عليدي جزو 10 پروژه برتر دنیا در بخش «سینمای جهان در کن» cinema du monde در شصت و پنجمين دورة جشنواره بين‌المللي کن 2012  انتخاب شد.

بخش «سینمای جهان در کن» که به بخش کشف پروژه‌های جهان مشهور  است هر سال 10 سناریو و 10 کارگردان برتر دنیا را شناسایی می‌کند که امسال در میان 140 فیلمنامه از 50 کشور جهان، 10 پروژه برتر انتخاب شده‌اند که اسم پروژه جدید شهرام علیدی به نام «گورستانی که هر روز انگور می داد» در کنار فیلمنامه کارگردانان کشورهای شیلی، برزیل، ویتنام، ماداگاسکار، پاراگوئه، رواندا، برمه، تونس و فلسطین به چشم می خورد.

این 10 کارگردان دنیا را دو هنرمند سرشناس سینمای جهان از جمله؛ بازیگر و ستاره سینمای جهان «ماریا دی مدروس» Maria de Medeiros و کارگردان سرشناس دنیا «ایلیا سلیمان» Elia Suleiman همراهی خواهند کرد.

این ده کارگردان انتخاب شده برای بخش «سینمای جهان در کن» از روزهای 27 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه سال جاری (16 تا 25 ماه می) در شصت و پنجمين دورة جشنوارة کن 2012 حضور خواهند داشت تا جرقه تولید 10 پروژه انتخابی و ورود به سینمای جهان زده شود.

لازم به یادآوری است؛ شهرام عليدی با «زمزمه با باد» (سرته له گه­ل با) اولین فيلم سينمايي خود در بخش مسابقه چهل و هشتمين بخش هفته منتقدان شصت و دومين دورة جشنوارة بين المللی کن 2009 حضور داشت و توانست از چهار جايزه اصلی این بخش، سه جايزه؛ «جايزه منتخب جوانان اروپا»، «جايزه کانال 5 فرانسه» و همچنين «اکران و نمايش فيلم در کشور فرانسه» را به دست ­آورد.

«زمزمه با باد» در ادامه با حضور در جشنواره های مختلف در سراسر جهان، جوايز متعددی را از آن خود کرد، از جمله: جايزه منتقدين جوان هند يا جايزه «دروازه نقره­يي هند» از يازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مومباي هندوستان، جايزه و نشان افتخار دانشگاه­ هاي منتخب فرانسه از بيستمين جشنواره بين ­المللي فيلم­هاي تاريخي «پساک» فرانسه، جايزه ويژه هيأت داوران از ششمين جشنواره بين ­المللي فيلم «آمازون» برزيل، جايزه بهترين فيلم از يازدهمين جشنواره بين ­المللي فيلم «براتيسلاوا» اسلوواكي، جايزه «دون كيشوت» از بيستمين جشنواره بين ‌المللي فيلم «ترومسو» نروژ، جايزه بهترين فيلم و بهترين بازيگر مرد از هشتمين جشنواره بين­ المللي فيلم «يوروعرب» (اِمال) Amal اسپانيا.

 

 


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما