اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

روزنه‌ای امید برای اکران «خانه دختر» / تکلیف چه می‌شود؟!

فیلم توقیفی خانه دختر

 

«خانه دختر» فیلم توقیفی شهرام شاه حسینی درخواست بازبینی مجدد داد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، «خانه دختر» که طبق فیلمنامه پرویز شهبازی نوشته شده بود پس از یک سال و نیم توقیف وضعیت نامشخصی را سپری می کرد تا جایی که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه یک نشست اعلام کرد اصلاحات این فیلم انجام نشده و فیلم توقیف است. ماجرای خانه دختر و وضعیت حساس آن تجاوز پدر به دخترش بود که کار را برای شورای نظارت سخت کرده بود.

 

پس از گذشت مدتی حال، تهیه کننده فیلم اعلام کرد اصلاحاتی را انجام داده اند و امید دارند پس از درخواست بازبینی مجدد فیلم با اکران آن موافقت شود. نکته جالب این است که «خانه دختر» که در جشنواره سی و سوم به نمایش درآمد دارای مجوز اکران بود و برخی از سکانس های فیلم با انتقاداتی همراه بود و موضوع حساس‌اش در فیلم باعث شد که این اثر در صف اکران بماند.

 

حامد بهداد، رعنا آزادی ور، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، بابک کریمی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، نسیم ادبی، پردیس احمدیه، مانی شاه حسینی و رویا تیموریان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما