اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

۸۵ کشور در بخش اسکار فیلم‌های غیر انگلیسی‌ زبان شرکت دارند

 

 

چهار ماه مانده به مراسم هشتاد و نهمین دوره اسکار، آکادمی اسکار در بورلی هیلز اعلام کرد که در این دوره ۸۵ کشور در بخش رقابتی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شرکت کرده‌اند.

 

سال گذشته شمار کشورهایی که در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شرکت کرده بودند ۸۱ کشور بود. در پایان ماه ژانویه آکادمی اسکار پنج فیلم برگزیده این بخش را برای رقابت نهایی اعلام خواهد کرد. مراسم هشتاد و نهمین دوره اسکار در روز یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ / ۸ اسفند ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

 

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نماینده ایران در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار ۲۰۱۷ است. «فروشنده» در شصت و نهمین دوره جشنواره کن موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را نصیب اصغر فرهادی و شهاب حسینی کند.

 

اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ موفق شد تا با فیلم «جدایی نادر از سیمین» اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت کند. این جایزه نخستین اسکار یک فیلم ایرانی محسوب می‌شد.

 

سال گذشته اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را «پسر شائول»، ساختۀ لازلو نِمِس از مجارستان به‌دست آورد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما