اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نیم میلیون دلار برای هنر ایران در کریستیز 2012

حراج کریستیز امسال که در روزهای روابط تیره‎ و تار ایران و امارات برگزار می‎شد با فروش 8 اثر از هنرمندان ایرانی پی‎گیری شد.

يوسي پيلكانن  

به گزارش آکادمی هنر، کریستیز امسال با بالا رفتن چكش يوسي پيلكانن حراج‌گذار معروف انگليسي -كار فروش 40 اثر مدرن و معاصر هنرمندان ايراني عرب و ترك- آغاز شد. ابتدا حوضچه كلئوپاترا اثر محمود سعيد، بالاترين رقم فروش شب نخست را از آن خود كرد. این تابلو به رقم 602 هزار دلار به فروش رسید.

با وجود حمايت دوباره و چندباره بانكداران و سرمايه‌داران عرب از هنرمندان مصر، لبنان، عراق و عربستان؛ ايرانيان موفق شدند در شب اول اين حراج، جمعا شش اثر از 40 اثر ارايه‌شده را با رقمي نيم‌ميليون دلاري به فروش برسانند تا مايكل جها (رييس لبناني‌الاصل حراج «كريستيز» دوبي) اعتراف كند ايراني‌ها هم‎چنان در حراج دوبي تاثيرگذارند.

در میان آثار هنرمندان ایرانی بیشترین رقم فروش متعلق به تابلوی انار دونه دونه اثر رضا درخشانی بود که به رقم 116 هزار دلار به فروش رسید. آثار فروخته شده به ترتیب قیمت به ترتیب زیر هستند:

 

  1. تابلوی «انار دونه دونه» اثر رضا درخشانی -  116 هزار دلار
  2. تابلوی «الهه طلایی» اثر فرهاد مشیری - 98 هزار دلار
  3. تابلوی «تندباد» اثر افشین پیرهاشمی - 86 هزار دلار
  4. نقاشی‎خط «موج» اثر نصرالله افجه‎ای - 74 هزار دلار
  5. «خانواده شاعر» اثر پرویز تناولی - 62 هزار دلار
  6. «دیوار» اثر پرویز تناولی – 37 هزار دلار


گفتنی است این حراج با فروش 2.43 میلیون دلاری به فروش خود در روز نخست پایان داد.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما