اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بوسکو سودی در گالری پل کازمین

 

گالری پل کازمین از برپایی نمایشگاهی از آثار بوسکو سودی(متولد ۱۹۷۰، مکزیکو سیتی) خبر داد.


ساخت مکعب‌های گِلی توپر هنرمند، که در بنیاد و کارگاهش در شهر اوآخاکا انجام می‌پذیرد، با جمع‌آوری خاک رس از دامنه‌ی یکی از کوه‌های محل آغاز می‌شود. سودی سپس خاک را با شن و آب مخلوط می‌کند و این ماده‌ی خام اولیه را با دست به صورت مکعب‌های ۶۰ سانتیمتری شکل داده و آنها را ساعت‌های متوالی در یک کوره حرارت می‌دهد. نتیجه کار اشیایی هستند بیانگر هندسه‌ای ناقص و ازلی که نشان اتفاقی بودن فرآیند کار را بر خود دارند. چهار مکعب‌ در قالب ستون‌هایی روی هم چیده می‌شوند و اشکال معمارانه‌ی توتم‌مانندی را تولید می‌کنند که مخاطب می‌تواند در میان آنها حرکت کند. داکین هارت، کیوریتور موزه‌ی نوگوچی، می‌گوید: «آنها تنها از خاک هستند؛ آنها ظرف‌هایی برای نگهداری و همچنین ساخته شده از همین ماده هستند.»

 

سودی برای نقاشی‌های تک رنگ متراکمش از ترکیب رنگماده‌ی خام با خاک اَره، خمیر چوب، الیاف طبیعی و چسب شناخته می‌شود که به صورت لایه لایه روی بوم به کار گرفته می‌شوند. در حالی که کار خشک می‌شود، سطح آن شروع به ترک خوردن می‌کند، که به معنای واگذار کردن یک نقش فعال در ترکیب‌بندی اثر به کیفیات ذاتی مواد است. او همچنین برای مجسمه‌هایش از سنگ‌های آتشفشانی مشهور است. این مجسمه‌ها از سخت کردن ماگمای آتشفشانی ساخته می‌شوند که هنرمند با لعاب سرامیک و فلزات گرانبها آنها را می‌پوشاند و در دمای بالا حرارت می‌دهد. او سطح سنگ‌های آتشفشانی را تغییر می‌دهد تا کارهایی ساخته شده از عناصر طبیعی بسازد که تحولات زمین‌شناسی را با تکنیک‌های سنتی و معاصر خلق هنری ترکیب می‌کند.

 

آثار سودی در سطح بین‌المللی نمایش داده شده است و در مجموعه‌های خصوصی و عمومی نظیر موزه‌ی ویترا سوییس، و مجموعه‌ی بانک دویچه‌ی نیویورک نگهداری می‌شود. سودی موسس بنیاد کاسا وابی است؛ یک مرکز هنری و سکونتگاهی برای هنرمندان در اوآخاکا مکزیک که به منظور ترویج و تشویق تبادل ایده میان هنرمندان کشورها و رشته‌های مختلف تاسیس شده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما