اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه جدیدی از عکس‌های فلور گاردونو؛ عکاس ستایش‌شده‌ی لاتین‌تبار

 

 

گالری تروکمورتِن فاین آرت، نمایشگاهی از عکس‌های یکی از تحسین شده‌ترین هنرمندان زن آمریکای جنوبی، فلور گاردونو (FLOR GARDUÑO)، برگزار نموده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سایت این گالری، این نمایشگاه، ۴۰ عکس سیاه و سفید از کارهای اخیر او را مورد توجه قرار می‌دهد، اما برخی از تصاویر آیکونیک قدیمی‌تر از دوران فعالیت پربارش را نیز شامل می‌شود.

 

گاردونو در ۱۹۵۷ در مکزیکوسیتی به دنیا آمده و در آکادمی هنر سنت کارلوس در Universidad Nacional Autónoma de México تحصیل نموده است. اگرچه وی ابتدا مجذوب طراحی شد، اما به عکاسی روی آورد و در ۱۹۷۹ به عنوان دستیار عکاس بزرگ امریکای لاتین، مانوئل آلوارز براوو(۱۹۰۲-۲۰۰۲) آغاز به کار کرد.

 

با وجود این که این دوران تاثیر زیادی روی او داشت، اما گاردونو سبک و نظرگاه شخصی خود را پرورش داد. عکس‌های وی تصاویر شاعرانه‌ای را عرضه می‌دارند که از طبیعت، زندگی روستایی، رویاها، و شکل بدن زنانه برداشت شده‌اند. تصاویر او معمولا عناصر کمی را در بر دارند، اما خوش ساخت و واقعا پرمعنا هستند. گاردونو دیدگاهی سوررئالیستی و رویاگون دارد که به عکس‌هایش کیفیتی رازآمیز می‌بخشد. این تصاویر ما را به نگاه دوباره، و پیوسته به تفکر وا می‌دارند. گاردونو از نظر فنی پخته و سخت‌گیر است، عکس‌هایش همیشه شفاف هستند و به زیبایی چاپ شده‌اند.

 

وی مجموعه‌های متعددی از عکس‌هایش منتشر کرده و آثارش در مراکز هنری مهم، نظیر موزه‌ی هنر مدرن نیویورک، و موزه لودویگ کلن نگهداری می‌شوند. در کاتالوگ نمایشگاه، اسپنسر تروکمورتِن، به مقاله‌ای به قلم فرانسیسکو رِیِس پالما اشاره می‌کند که در این مقاله «ریس می‌کوشد تا منابع الهام متنوع کارهای گاردونو را ترسیم کند. او نقل می‌کند که در کودکی، خانواده‌ی گاردونو یک گوزن دست آموز، چند سگ، و بیست پرنده داشتند. گاردونو از همان زمان مجذوب حیوانات بوده است، و آنها را یار و همزاد انسان می‌داند، شاید شبیه اعتقاد به توانایی حیوانات و انسان‌ها در تبدیل شدن به یکدیگر در دوران پیشا کلمبیایی… ریس همچنین مدعی وجود ارجاعاتی در کار گاردونو به تصاویر کلاسیک و اسطوره‌ای و کتاب مقدس است.» فلور گاردونو در مکزیکو سیتی سکونت دارد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما