اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی‎خط‎های «علیرضا سعادتمند» در گالری «ساربان»


از روز جمعه 29 مهرماه نمایشگاهی از آثار نقاشیخط علیرضا سعادتمند در گالری «ساربان» برپا می شود

سعادتمند 

به گزارش روابط عمومی گالری ساربان، علیرضا سعادتمند نقاشیخط هایش را از روز جمعه29مهر تا 13 آبان ماه، در گالری «ساربان» به نمایش خواهد گذاشت.

 

آخرین نمایشگاه سعادتمند را شاید بتوان متفاوت ترین تجربه های او در دنیای نقاشیخط دانست؛ در این نمایشگاه مجموعه ای از چند کارمفهومی و چند کار به صورت چیدمان ارائه خواهد شد. بیشتر کارها الهام گرفته از خوشنویسی ایرانی است اما در جستجوی بیانی مستقل از خوشنویسی، به طوری که اگر هر یک از اشکال ساده هندسی نیز جایگزین حروف شود به اصل کار خدشه ای وارد نمی شود.

 

علیرضا سعادتمند که سال پیش نمایش موفقی از نقاشی با مضمون سکه ها و کتیبه های قدیمی را نیز در گالری ساربان تجربه کرده است، این بار در عرصه نقاشیخط سعی می کند تا بیشتر به نقاشی نزدیک شود؛ البته در هیچ دوره از کارهای سعادتمند خوشنویسی صرف انجام نشده است و آثار، بیشتر در پی دستیابی به مفهوم مورد نظر هنرمند خلق شده اند.

 

سعادتمند درباره نوع نگاهش به آثار این نمایشگاه، می گوید: حروف در نقاشیخط برای من مثل نت در موسیقی است که وقتی با آن بازی شود دیگر نت نیست و مجموع آن یک آهنگ را تشکیل می دهد، برای همین است که کارهایم بیشتر به نقاشی نزدیک می شود. البته در معماری و مجسمه سازی هم به نظر من همین طور است و دید نقاشانه یکی از شرایط اصلی کار محسوب می شود. در کل چون کمتر حرف می زنم، در کارهایم بیشتر دنبال رساندن مفهوم هستم.

 

علیرضا سعادتمند متولد سال 1356 می باشد و مدت 13 سال است که به صورت حرفه ای به نقاشی  می پردازد. اين هنرمند پيش از اين نيز نمايشگاه‌های انفرادی دیگری در زمینه نقاشی و نقاشیخط را در ايران و كشورهای انگلستان، فرانسه، امریکا، مالزی و... برگزار كرده است. سعادتمند علاوه بر نقاشی‌ به مطالعه در زمينه‌ معماری و هنر ايرانی ازجمله كاشی، سراميك و نقش برجسته‌های قديمی نیز می‌پردازد.

 

آثار این نمایشگاه در ابعاد 180 در 180 تا 200 در 300 سانتی متر ارائه می شوند. این نمایشگاه، جمعه 29 مهر از ساعت 16 افتتاح می شود و از تاریخ 30 مهر تا 13 آبان ماه از ساعت 16 تا 20 برای بازدید عموم دایر خواهد بود. گالری ساربان سه شنبه ها تعطیل است. علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:88504226 تماس حاصل نمایند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما