اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زنان بی‌صورت در آخرین نمایشگاه سال گالری «شکوه»

 

هدا نجفی - زنان بی صورت

هدا نجفی 17 اثر از آبرنگ‌های خود با نام «زنان بی‌صورت» را به گالری شکوه آورده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری شکوه سال 1392 را با نمایش آبرنگ‌های هدا نجفی به پایان می‌رساند. این نمایشگاه روز جمعه نهم اسفندماه (ساعاتی دیگر) آغاز به کار خواهد کرد.

 

نجفی در این نمایشگاه 17 اثر با اندازه‌های متفاوت از هم را در معرض دید عموم قرار داده است. او در این تابلوها فیگورهایی از زنان را به تصویر کشیده است که بیشتر آن‌ها صورت ندارند، در واقع نجفی در نقاشی‌هایش بیشتر بر روی قسمت‌های خاصی از بدن چون دستان متمرکز شده است.

 

هنرمند در این آثار بیشتر از رنگ قهوه‌ای تیره و آبی فیروزه‌ای بهره گرفته است. از نظر او خاک که رنگ قهوه‌ای تیره دارد، عنصر مهمی در زندگی و فرهنگ مردم ایران محسوب می‌شود و نشانه‌ای از کویر است. رنگ فیروزه‌ای هم که در جهان به آبی پارسی معروف شده، نمادی از زیورآلات سنتی ماست.نجفی توضیح می‌دهد به همین دلیل این دو رنگ در آثارش جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

این هنرمند برای هیچ یک از آثارش عنوانی در نظر نگرفته، زیرا دوست دارد که مخاطبان بر اساس زاویه دید خاص خود به آثار نگاه کنند و برداشت شخصی خودشان را نسبت به آثار داشته باشند.

 

هدا نجفی متولد 1355است. او کار‌شناسی ارشد مدیریت محیط زیست از دانشگاه آزاد تهران دارد و درجه سه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سال 1392 دریافت کرده است. او تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی در ایران، آلمان و سریلانکا برپا کرده و در نمایشگاه‌های متعدد گروهی در ایران، ارمنستان، ایتالیا، ژاپن، عربستان و ترکیه شرکت داشته است.

 

آبرنگ‌های نجفی تا چهاردهم اسفندماه 92 بر روی دیوار گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرز گو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 خواهد بود و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن نمایند.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما