اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آرسنیک و تور کهنه به زودی در ایرانشهر

 

نمایش آرسنیک و تو کهنه حسین پارسایی
به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، آرسنیک و تور کهنه نوشته جوزف کسلرینگ یکی از معروف‌ترین کمدی‌های برادوی است که از دهه 40 تاکنون نمونه‌های زیادی از آن اجرا شده است و حالا قرار است حسین پارسایی این نمایش را کارگردانی کند.


آرسنیک و تور کهنه که از معروف‌ترین کمدی کلاسیک‌ها محسوب می‌شود بار دیگر از همکاری محمدرضا کوهستانی در مقام دراماتورژ و حسین پارسایی در مقام کارگردان به اجرا رفته است. پیمان قاسم‌خانی نیز در به روز کردن این نمایش در مقام مشاور همراه پروژه بوده است. اتفاقات نمایش در زمان حال رخ می‌دهد و در عین حال هم تا حدی نمایشنامه کوتاه‌تر شده است.


داستان آرسنیک و تور کهنه درباره چیرگی عقل بر جنون است و با موقعیت‌های کمیکی که به وجود می‌آورد مخاطب را به چالش می‌کشد. ویژگی مهم این نمایشنامه این است که در عین کمدی بودن یک تراژدی هولناک انسانی است که با تأثیرگذاری‌اش باعث تفکر مخاطب می‌شود.


در این نمایش بهاره رهنما، نیما سیاری، سامان دارابی، فهیمه امن‌زاده، بیژن بنفشه‌خواه، فرناز رهنما، اردشیر کاظمی، پژمان جمشیدی، سپند امیرسلیمانی و فرهاد شریفی به عنوان بازیگر حضور دارند. بهاره رهنما و فهیمه امن‌زاده به عنوان دو شخصیت محوری نمایش انتخاب شدند و شخصیت مجرم روانی که از زندانی فرار می‌کند و بعد خود را شبیه دیوید بکهام درمی‌آورد توسط پژمان جمشیدی ایفا می‌شود.



همچنین پیمان قاسم‌خانی (مشاور کارگردان)، محمدرضا کوهستانی (دراماتورژی)، سیامک احصایی (طراح صحنه)، الهام شعبانی (طراح لباس)، حسین اردستانی (طراح گریم)، میثم عبدی (مجری طرح) و احمد سلیمانی (دستیار کارگردان) در این اثر نمایشی همکاری دارند.

 

نمایش آرسنیک و تور کهنه از 11 مرداد ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما