اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

باستان شناسی معاصر با آثار پرون نُری

 

 

گالری دنیل تِمپلون اولین نمایشگاه انفرادی از آثار هنرمند جوان فرانسوی، پرون نُری را برگزار نموده است.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، در این نمایشگاه با عنوان «باستان‌شناسی معاصر» نُری فضای گالری را تغییر می‌دهد تا تجربه‌ی یک محوطه‌ی باستان‌شناسی معاصر را بازسازی کند. این کار جدید، مستقیما با مجموعه‌ی «دختران تراکوتا» ارتباط دارد؛ پروژه‌ی طولانی مدت هنرمند که ارتشی از دختران را، متاثر از جنگجویان شی‌آن تراکوتا، نمایش می‌دهد. نُری در ۲۰۱۵ این مجسمه‌ها را در یک محوطه‌ی سِری در سرزمین اصلی چین دفن کرد. این ۱۰۸ مجسمه، به عنوان ادای احترامی به دختران جوانی که هرگز متولد نشدند_ یعنی قربانیان انتخاب جنسیت کودکان در چین_ در ۲۰۱۴ به نقاط متفاوتی در جهان سفر کردند؛ از شانگهای تا مکزیکوسیتی از مسیر پاریس، زوریخ و نیویورک. آنها تا ۲۰۳۰، سالی که پیامدهای سیاست تک فرزندی چین به اوج خود می‌رسد، همچنان زیر خاک باقی می‌مانند و نشانگر دوره‌ای هستند که این کشور بیشترین عدم توازن جنسیتی را تجربه می‌کند.

 

بازدیدکنندگان نمایشگاه بروکسل سفری همه جانبه به درون فضایی دارند که با خاک و مجموعه‌ای از مواد هنری دگرگون شده است. در فضای داخلی، آنها با کارهای برنزی و مجسمه‌های تراکوتا و عکس‌ها مواجه می‌شوند. همچنین مراحل فرآیند کار خلاقانه‌ی نُری که خود در قالب فیلم و چیدمان، تبدیل به کار هنری شده‌اند، در معرض دید قرار گرفته‌اند که یادآور اتفاقاتی است که در پشت صحنه‌ی کارگاه او جریان دارد. پرون نُری (متولد ۱۹۸۵، پاریس) در نیویورک زندگی و کار می‌کند. او به زمینه‌های علم و مردم‌شناسی علاقمند است؛ بویژه پرسش‌های اخلاق_زیستیِ مرتبط با تحول مصنوعی نوع بشر.

 

او این مسائل را با نگرشی هنری مورد بررسی قرار می‌دهد که مجسمه، اینستالیشن، پرفورمنس و ویدئو را در هم می‌آمیزد. وی هنرمندی با دغدغه‌ی اجتماعی است، که می‌کوشد نظرها را به سمت مسائلی که آزارش می‌دهد، برگرداند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما