اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار عکاسی نیوشا توکلیان در گالری آب‌انبار

 

 

گالری آب انبار در تهران مجموعه‌ای از آثار نیوشا توکلیان، عکاس نام آشنای ایرانی را که در گستره ۲۰ سال قعالیت هنری او پدید آمده به نمایش گذاشته است. در این آثار، تلاش توکلیان برای نزدیک شدن به مردم و نمایاندن پیچیدگی‌ها و تناقضات امروزین جامعه ایران چشمگیر است.

 

نیوشا توکلیان متولد ۱۳۶۰ است. او از سال ۱۳۷۶ فعالیت حرفه‌‌ای‌اش را با کار در مطبوعات آغاز کرد و از سال ۱۳۸۰ با عکاسی از رویدادهای بین‌المللی دامنه این فعالیت‌ها را گسترش داد.

 

توکلیان با دریافت جایزه‌ پرنس کلاوس در سال ۲۰۱۵ به یک نام آشنا در محیط هنری ایران تبدیل شد. او هم چنین در سال ۲۰۱۴ هم پنجمین دریافت‌کننده‌ جایزه‌ عکاسی خبری بنیاد کارمینیک بود. او تاکنون با نشریه‌های بین‌المللی و معتبری چون تایم، نیوزویک، اشترن، فیگارو، کالرز، نیویورک تایمز، اشپیگل، لوموند، ان‌آرسی هاندلسبلاد، مجله نیویورک تایمز، نشنال جئوگرافیک و نیویورکر همکاری داشته است. گزارش پیش رو، از نمایشگاه اخیر نیوشا توکلیان در گالری آب‌انبار با نام «می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد» تهیه شده است.

 

نمایشگاهِ «می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد» تا  ۲۹ اردیبهشت‌ در گالری آب‌انبار ادامه دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما