اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاهی از جدیدترین آثار گرهارد ریختر در گالری ماریان گودمن نیویورک

 

 

نمایشگاهی از جدیدترین آثار نقاشی‌ گرهارد ریختر در گالری ماریان گودمن نیویورک برگزار شده است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت دیلی، آثاری که ریختر در این نمایشگاه عرضه کرده است محصول پنج سال اخیر آتلیه‌ی هنرمند هستند. ریختر در این نقاشی‌ها نیز همانند آثار دو دهه‌ی اخیرش علاقه‌ی خود به طرح‌های آبستره و انتزاعی را نشان داده است. 

به گزارش آرت دیلی، گرهارد ریختر خود در کاتالوگ نمایشگاه نوشته است که خود بالشخصه این سبک از نقاشی آبستره را ترجیح می‌دهد زیرا که فرآیند تولید آن را نوعی تجربه‌ورزی با رنگ‌های متفاوت می‌داند. گفتنی است که نقاشی‌های به نمایش در آمده در این نمایشگاه گستره‌های رنگی‌ای هستند که ریختر فرآیند کنار هم گذاری و چینش آن‌ها در کنار همدیگر را به حس خودانگیختگی و شهود هنرمند ربط داده است.

در هر صورت آثار ریختر همچنان بین واقعیت گرایی و انتزاع در حال تغییر و حرکت است. در سال های آخر که در غرب نیز شرایط برای تصمیم گیری بدون تنش های سیاسی وجود نداشته، او قادر نبوده است که بین هنر انتزاعی و واقع گرایانه یکی را برگزیند زیرا در دهه ۱۹۷۰ این انتخاب در غرب به یک معظل سیاسی تبدیل شده بود. اگر بدون در نظر گرفتن پیشینه های سیاسی در موزه های باشکوه هنر مدرن آثار ریختر را از سال ۱۹۶۲ سال بعد از جابه جایی ناگهانی او از شرق به غرب بازنگری کنیم، در می یابیم که پریشانی و نوسان بین واقعیت گرایی و هنر انتزاعی بسیار مشهود است و یا حتی در یک زمان چندگانگی بین سبک های مختلف هنر انتزاعی به چشم می خورد.

 

گفتنی است که این نمایشگاه که از 7 می سال جاری آغاز شده است تا 25 جولای ادامه خواهد داشت. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما