اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نود هنرمند برای ششمین دوسالانه دامونفر برگزیده شدند

ششمین دوسالانه دامون فر آیدین آغداشلو


عصر دوشنبه ۲۰ دی ۹۵ ششمین دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال در گالری پردیس ملت آغاز به کار می کند.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، دوسالانه نقاشیدامون‌فر که به منظور حمایت از هنرمندان زیر 25 سال از سال 85 آغاز به کار کرده است وارد ششمین دوره خود شد.



سوم آذرماه سال جاری فراخوان این رویداد منتشر شد و در دورة ارسال آثار دبیرخانه این جشنواره با سه هزار اثر از هنرمندان جوان روبه رو شد. پویا آریان‌پور، معصومه مظفری و گلناز فتحی داوری مرحله اول این دوسالانه را به عهده داشتند و آیدین آغداشلو به عنوان رییس شورای داوران در کنار این هنرمندان چهارشنبه 15 دی‌ماه داوری آثار این جشنواره را انجام دادند که در نهایت سیصد اثر به مرحله نهایی رسید.


داوران پس از چینش این سیصد اثر در محل گالری پردیس ملت داوری مجددی را بر روی این آثار انجام دادند که در نهایت 90 اثر به مرحله دوم این رویداد هنری راه پیدا کردند.


یکی از نکات قابل توجه در آثار این دوره توجه به ایده در خلق اثر هنری و به دنبال آن تنوع در تکنیک و ژانرهای مختلف است. هنرمندان جوان زیر 25 سال که آثارشان به دبیرخانه این نمایشگاه رسیده با فاصله گرفتن از فضای آکادمیک به خلق آثاری دست زده‌اند که بیان‌گر نگاه کاملا شخصی و به دور از هرگونه تقلید و یا جهت‌گیری دیدگاهی از هنرمندان صاحب سبک است.


این آثار که در آن‌ها فضاهای شهری، معماری، سوررئالیستی، پرتره، فیگور و مناظری از طبیعت وجود دارد هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ فرم و محتوا تنوع چشمگیری دارند که به عنوان یک ویترین نشان‌دهنده نگرش و جستجوهای آزادانه هنرمندان جوان است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما