اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

The Case Histories؛ نقاشی‌های یک روانپزشک

 

 

موزه‌ی فروید اولین نمایشگاه انفرادی مارتین ویلنر را برگزار نموده است، که از دهه‌ها فعالیت هنری او در ارتباط با کار و تفکر در زمینه‌ی روانکاوی سرمنشا می‌گیرد. ویلنر، هنرمند، روانپزشک و پژوهشگر حوزه‌ی روانشناسی ساکن نیویورک است.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از سایت موزه فروید؛ «تاریخ‌های موردی - The Case Histories»، تازه‌ترین مرحله از پروژه‌ی مستمر هنرمند با عنوان «ساختن تاریخ» است که کار روی آن را از ۲۰۰۲ آغاز نمود. طی اولین دهه‌ی خلق این پروژه، ویلنر طراحی‌هایی بر اساس موضوعات مورد علاقه‌اش کشیده است. عناصر تصویری، پرتره‌سازی، کاریکاتور، نقشه‌نگاری، تایپوگرافی، ریزنگاری (micrography)، و ترکیب‌های موسیقیایی در کار نهایی او ادغام می‌شوند. در ۲۰۱۲، وی با دعوت از سوژه‌هایش برای نامه‌نگاری‌های ماهانه، ارکان اصلی روانکاوی را وارد فرآیند کارش نمود. به‌عنوان یک روانپزشک، ویلنر شخص کاملا مناسبی برای این کار عجیب است. به همراه کاغذ و قلم، سنجش روانکاوانه‌ی رابطه‌ای که طی دوره‌های نامه‌نگاری فشرده‌ی ماهانه شکل می‌گیرد، به تولید کار نهایی کمک می‎‌کند و جهت می‌دهد.

 

سوژه‌های او در این کارها افرادی نظیر جان زورن آهنگساز، دارن آرونوفسکی فیلمساز، تاد ویلیامز و بیلی سین معمار، و روانکاو سابق خود هنرمند و بسیاری از شخصیت‌های جذاب دیگر هستند. دو مجموعه‌ی دیگر هنرمند هم با عناوین «یادداشت‌های مستند هفتگی» و «قطعات بازی» به نمایش درآمده است. در مجموعه‌ی اول ویلنر در حوزه‌ی محدودیت‌های مشاهده‌گری در متروی نیویورک کار می‌کند تا مجموعه‌ی ادامه‌داری از طراحی‌ها خلق کند، که عمدتا به شکل آکاردئونی تا خورده‌اند تا روایت دائم‌البسط سفرهای روزانه‌ی او را ثبت و بررسی کنند. در «قطعات بازی» هم او ساختارها و ضوابط بازی‌های قانون‌مدار را به کار می‌گیرد تا فاصله‌ی میان شانس و انتخاب، و خودآگاهی و ناخودآگاهی را بکاود. کارهای مارتین ویلنر (متولد ۱۹۵۹، نیویورک) در وسعتی بین‌المللی به نمایش در آمده و چاپ شده است. او یک روانپزشک بالینی، استادیار روانپزشکی در دانشگاه کورنل، و پژوهشگر روانکاوی موسسه‌ی روانکاوی نیویورک است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما